صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

حفظ سلامت دستگاه‌های اجرایی مهمترین ماموریت سازمان بازرسی است

۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۶۵۹۹۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت:حفظ سلامت دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اهداف و مأموریت‌های سازمان بازرسی است.
- حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی،در ابتدای هفتمین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان ضمن گرامیداشت سالروز سفر تاریخی و به یادماندنی رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی بیان کرد: استقبال کم نظیر و مثال زدنی مردم بصیر، ولایی و انقلابی استان از رهبر انقلاب برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود چرا که ثابت کرد این مردم با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها و مشکلات و محرومیت‌ها عاشقانه و خالصانه پای نظام، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب می‌مانند.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری با تبریک سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور عملکرد این نهاد انقلابی را مورد تمجید قرار داد و خاطرنشان کرد: بدون تردید سازمان بازرسی کل کشور از جمله سازمان‌هایی است که نقشی اساسی، تأثیرگذار و تعیین کننده در تضمین صحت انجام امور و مناسبات اداری بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به عملکرد خوب اداره کل بازرسی استان به ویژه طی چند سال اخیر بیان کرد: عزیزان ما در سازمان بازرسی استان با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود با بهره گیری از تفکر انقلابی و روحیه جهادی بی ادعا و پرتلاش بر حسن انجام امور نظارت می‌کنند و همگان باید قدردان زحمات آنان باشیم.

وی گفت: طبیعتا با توجه به سنگینی رسالت ذاتی و وظایف خطیری که این سازمان بر دوش دارد از اطراف و اکناف مورد هجمه‌ها و اعمال فشار‌های مختلف قرار می‌گیرد، ولی با این وجود بدون ذره‌ای از مواضع دقیق قانونی خود عقب نشینی نمی‌کند و این مایه افتخار و مباهات است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به حجم و ماهیت فعالیت‌ها انتظار می‌رود متناسب با شأن و جایگاه و تکالیف قانونی سازمان بازرسی تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم شود تا این عزیزان علاوه بر حمایت‌های قانونی از امکانات لازم نیز جهت تسهیل روند نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم بهره‌مند شوند.

وی نوع نظارت سازمان بازرسی را مبتنی بر قانونمندی و قانون مداری دانست و اظهار کرد: حفظ سلامت دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات مورد انتظار و شایسته به مردم از مهمترین اهداف و مأموریت‌های سازمان بازرسی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سازوکار نظارتی سازمان بازرسی یک مراقبت مقطعی و محدود نیست بلکه همواره دارای ماهیتی تخصصی و مستمر است.

وی تصریح کرد: در توصیف نقش سازمان بازرسی در روند دادرسی همین بس که علاوه بر اینکه گزارش‌های این سازمان به ویژه در این استان عمدتا دقیق و متکی به ادله مستحکم و مستندات قانونی است و به همین اعتبار پرونده‌هایی هم که بر اساس گزارش این سازمان در شعب دادسرا و محاکم دادگستری تشکیل و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد بطور ویژه در شعب خاص بررسی می‌شود.

وی افزود: اداره کل بازرسی استان به مقتضای شرایط و حسب مورد طی تمامی سطوح مدیریتی در بخش هایی که نیاز به تذکرات قانونی بود هشدار‌های پیشگیرانه لازم را ارائه و همچنین در جا‌هایی هم که نیاز به بازرسی و انجام اقدامات قانونی احساس می‌شد بدرستی ورود پیدا کرد و بدون اغماض و مماشات قاطعانه عمل کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *