صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بر لزوم انتقال صنوف آلاینده

۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۷۹۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: موضوع انتقال صنوف آینده باید با همکاری شهرداری بیرجند، دستگاه قضایی و مسئولان متولی تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

- حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی امروز در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی در سال جاری اظهار کرد: اگر شهرداری به دنبال درآمد‌های دائمی است، زباله‌ها می‌تواند به عنوان طلای کثیف منبع درآمد باشد و برای ساماندهی آن باید از تجربیات کلانشهر‌ها استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنوف آلاینده یکی از مهمترین معضلات شهر بیرجند است، گفت: موضوع انتقال صنوف آلایند باید با همکاری شهرداری بیرجند، دستگاه قضایی و مسئولان متولی تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

وی با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند تصریح کرد: شهرداری‌ها به وظیفه خود در زمینه مدیریت پسماند به خوبی عمل نکردند؛ در حالی که زباله‌ها به عنوان طلای کثیف می‌تواند درآمد ثابت خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کند و لازم است در این راستای از تجربیات سایر استان‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: تفکیک زباله‌ها از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی دارد و اگر خود شهرداری متولی جمع آوری و بازیافت زباله‌ها باشد درآمدزایی خوبی دارد.

وی در ادامه بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم که راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات اجتماعی و جرائمی است که سیمای شهر‌ها را مخدودش کرده است، تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به نقش موثر شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستایی در شناسایی آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های جرم، تصریح کرد: اختلافات خانوادگی یکی از مشکلات جدی جامعه اسلامی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: مقابله با جرم و آسیب اجتماعی تنها مربوط به یک مسئول سازمانی نیست؛ بلکه مسئولیت شرعی همگان است.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار‌های اثربخش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: امروز این آسیب‌ها دامنگیر همه مردم شده است که باید برای پیشگیری و رفع آن تدابیری اساسی اندیشیده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *