صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ابزار رسانه‌ای قوه قضاییه، باید متناسب با هجمه گسترده دشمنان باشد

۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷:۵۷
کد خبر: ۷۵۶۴۷۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به هجمه گسترده رسانه‌ای دشمنان در فضای حقیقی و مجازی بر علیه ابزار‌های حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه باید ابزار‌های دفاعی متناسب در اختیار این مجموعه باشد تا بتواند با جامعیت و در زمان مناسب به این هجمه‌ها پاسخ دهد.
- دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در راستای تداوم تعاملات رسانه‌ای قوه قضاییه با رسانه‌ها در دیدار با اعضای هیات تحریریه ، تلاش‌های دست اندرکاران این مجموعه را مجاهدت توصیف کرد و بیان داشت: قوه قضاییه در گذشته رسیدگی به پرونده‌ها را بدون توجه به افکار عمومی دنبال می‌کرد و از این رو کار‌های قوه قضاییه دیده نشد و فقط ضعف‌های این قوه دیده شد.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته مدافعی از فعالیت‌ها و کار‌های دستگاه قضایی وجود نداشت و افکار عمومی معتقد بود قوه قضاییه به مانند سایر سازمان‌ها در حال ادامه کار خود است و حتی بسیاری از پرونده‌های مهم که برای جامعه اهمیت داشت نیز اطلاع رسانی نمی‌شد و بر همین اساس مردم عیب ها، ضعف‌ها و کاستی‌های این قوه را مطرح می‌کردند و قلمی حرفه ای برای بیان خدمات این دستگاه به جامعه وجود نداشت.
 
سالاری بیان کرد: با تغییر رویکرد قوه قضاییه ضمن انعکاس خدمات دستگاه قضایی، رضایت مردم از این قوه افزایش یافت و بسیاری از این موارد مرتبط با برخورد‌های انجام شده با مفاسد بوده است.

وی افزود: با تغییر رویکرد دستگاه قضایی به سوی اطلاع رسانی از خدمات انجام شده، مردم با ابعاد گسترده کار قضات و دشواری‌های کار قضاوت آشنا شده اند و می‌دانند که اطاله دادرسی در برخی از پرونده‌ها مربوط به عدم اجرای تکالیف و وظایف سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های عمومی، فرهنگی، اجتماعی و ... است.
 
سالاری بر لزوم اطلاع رسانی درباره برخورد‌های انجام شده با فساد نیز تاکید کرد و ادامه داد: هنر در این است که اطلاع رسانی درباره برخورد‌های انجام شده با فساد توسط دستگاه قضایی به نحوی انجام شود که موجب نارضایتی و ناامیدی مردم نشود و باید به این نحو اطلاع رسانی شود که مردم بدانند که در هر سازمان در کنار بخش عمده نیرو‌های کارآمد و دلسوز برخی افراد به دنبال سوء استفاده‌هایی هستند که دستگاه قضایی با این افراد برخورد می‌کند تا سلامت اداری روز به روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: تدوین و انتشار خبر به صورت هدفمند یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه رسانه‌ای و اطلاع رسانی دستگاه قضایی به شمار می‌رود تا ضمن صیانت از ارزش‌های جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرم نیز به خوبی محقق شود.

سالاری تاکید کرد: اگر چه در مواردی وجهه دستگاه قضایی در نزد افکار عمومی مخدوش شده است، اما باید با اقدامات رسانه‌ای و اطلاع رسانی آن را ترمیم و بازسازی کرد، زیرا دشمنان در هدف‌های خود ابزار‌های حاکمیتی را هدف قرار می‌دهند و بخش زیادی از مشکلات و قصور مرتبط به قوه قضاییه ساختگی است.

وی تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری و به دلیل وظیفه خود در حمایت از دستگاه قضایی، وجهه قضات و وجهه کارمندان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در حوزه صیانتی و حفاظتی ورود کرده است و در تداوم این مسیر باید جایگاه قضات و کارمندان را در نزد افکار عمومی ارتقاء دهیم.

سالاری، ضمن تاکید بر این مطلب که تحلیل وقایع یکی دیگر از اولویت‌های مورد نظر است، تاکید کرد: باید به بطن جامعه ورود کرده و مطالبات مردمی را احصاء و به مدیران مربوطه منتقل کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: مردم باید احساس کنند که روابط عمومی دادگستری و زبان گویای مردم است و درخواست‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند و سدی در برابر خواسته‌های آن‌ها نیست و این امر وجهه دستگاه قضایی را بازسازی می‌کند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری کرمان و با تداوم روحیه مجاهدانه و تقویت حوزه انسانی و زیرساختی می‌تواند در ردیف خبرگزاری‌های بزرگ کشور خدمت رسانی کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *