صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

امر به معروف موجب کاهش آمار جمعیت کیفری می‌شود

۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۶۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش آمار جمعیت کیفری و آرامش روحی و روانی جامعه می‌شود.


: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش آمار جمعیت کیفری و آرامش روحی و روانی جامعه می‌شود.

به گزارش ، علی اکبر گروسی در کارگروه علمی همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر در سنندج اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی رجوع به آموزه‌های دینی و قرآنی می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید با تشکیل اتاق فکر در این زمینه و با دیدگاه کشوری و استانی بهترین نتیجه و جمع‌بندی را ارائه داد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه گاهی اعمال مجازات‌های خشن موجب می‌شود خروجی و اثربخشی کمتری در مقابله با جرم‌ها حاصل شود عنوان کرد: برای اثر بخشی بهتر باید امر پیشگیری را مدنظر قرار داد که امر به معروف و نهی از منکر همان پیشگیری است.

گروسی آگاه‌سازی، هشدار، شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها را از جمله نیازهایی دانست که باید در قالب اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مدنظر قرار داده شود و افزود: کارکنان ادارات و ارگان‌های مختلف سطح استان حوزه گسترده‌ای از خدمت رسانی هستند و می‌توانند با توجه کردن به این فریضه الهی در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در جامعه گام‌های اساسی را بردارند.

وی با اشاره به اینکه توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش آمار جمعیت کیفری و آرامش روحی و روانی در جامعه می‌شود گفت:ا مید است با تشکیل اتاق فکر نتیجه و خروجی بهتری را از این کارگروه ارائه داد.

این مسئول قضایی تصریح کرد: قانونمندکردن امر به معروف و نهی از منکر و پیشبرد کار در چهارچوب قانون موجب می‌شود که تاثیر گذاری‌ این فریضه در جامعه بهتر و روان تر باشد و از آسیب های کار اجتناب شود.
وی به زمینه‌سازی فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح جامعه با بهره‌گیری از موازین قانونی اشاره کرد و ادامه داد: باید سعی شود این افراد با هنجارها، ناهنجاری‌ها، شیوه برخورد با منکرات و نحوه ارتباط با مراجع قضایی و دیگر نکات قانونی آشنا شوند.

رئیس کل دادگستری استان بر جدی بودن آمران به معروف و ناهیان از منکر در انجام کار تاکید کرد و افزود: باید این افراد آشنایی اجمالی و کاملی را نسبت به قانون داشته باشند.

گروسی اضافه کرد: گاهی اوقات آمران به معروف و ناهیان از منکر آشنایی کاملی نسبت به این قوانین ندارند و یا عناصر جدیدی را که وارد قانون می‌شود نمی‌شناسند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *