صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ولایتی: آیت‌الله حکیم به رغم محدودیت‌ها تلاش‌های علمی و آموزشی خود را متوقف نکرد

۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰:۴۳
کد خبر: ۷۵۵۰۰۵
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله «سید محمدسعید حکیم» گفت: ایشان از مراجع بزرگ نجف اشرف و احیاگر پیاده‌روی اربعین و یکی از چهره‌های برجسته خانواده مرجعیت بود و در طول هشت سال تحمل زندان و به رغم محدودیت‌های شدید، تلاش‌های علمی و آموزشی خود را متوقف نکرد.
- «علی‌اکبر ولایتی» دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی درگذشت حضرت آیت الله «سید محمد سعید حکیم» را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
(إذا مات العالم ثلُم فی الإسلام ثلمهٌ لا یسدّها شئ)

خبر ارتحال آیت‌الله «سید محمد سعید حکیم»، مرجع عالی قدر را پس از زندگی سرشار از علم و عمل صالح و گسترش معارف اهل بیت علیه السلام و رسیدگی به امور مسلمانان موجب اندوهی عمیق و تاسف برانگیز کردید.
 
آیت‌الله العظمی حکیم از فقهای مسلط بر احکام شریعت، از پشتوانه‌ها و اساتید حوزه علمیه نجف بودند و نظارت و توجهشان زمینه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای را شامل شده است.
 
ایشان از مراجع بزرگ نجف اشرف و احیاگر پیاده‌روی اربعین و یکی از چهره‌های برجسته خانواده مرجعیت و فقاهت بود که دانش آموخته جد بزرگوارش حضرت آیت الله سید محسن حکیم، حضرت آیت‌الله العظمی خویی و دیگر علماء و مراجع در حوزه نجف اشرف تلمذ نمودند و در طول هشت سال تحمل زندان و به رغم محدودیت‌های شدید، تلاش‌های علمی و آموزشی خود را متوقف نکرد.
 
درگذشت این مرجع بزرگ و عالم جلیل القدر را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مرجعیت عالیقدر نجف اشرف و همه مراجع بزرگ در حوزه‌های علمیه نجف و قم و بیت معزز ایشان تعزیت و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات را مسئلت می‌نمایم.

 

برچسب ها: علی اکبر ولایتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *