صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

عدالت‌خواهی و وفاق ملی؛ دو پایه گفتمان جدید دولت

۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۲۱۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سخنان آقای رئیسی در مراسم تنفیذ ضمن پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب بسیار واقع‌بینانه است، به چالش‌ها و مخاطرات پیش روی دولت سیزدهم هم اشراف و آگاهی دارد. این واقع‌گرایی نیازمند همگرایی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از همه امکانات نظام است.
علی احمدی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه رئیس‌جمهور جدید نماد این دوران جدید است، گفت: ماموریت اصلی کابینه ایشان، به ثمر نشاندن خواسته‌های مردم از یک سو (به‌عنوان نیروی محرک گفتمان) و انتظارات نظام سیاسی از سوی دیگر (به‌عنوان نیروی مقوم گفتمان) است.
 
وی افزود: گفتمانی که دولت جدید آن را نمایندگی می‌کند، دو پایه اصلی دارد؛ عدالت‌خواهی و وفاق ملی. رئیس‌جمهور عناصر گفتمانی دیگری را نیز در طول انتخابات یا در نطق تنفیذ و تحلیف خود برشمرده‌اند. مثل ویژگی؛ فساد ستیزی یا ضدیت با رانت و رابطه سالاری، مردمی بودن و فراجناحی بودند.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: تفکری که خطوط آن به روشنی در سند «گام دوم انقلاب» ترسیم شده است. پایبندی و تعهد دولت جدید به گفتمان عدالت‌خواهی او را بر آن می‌دارد تا هیچ تبعیض، رانت و فسادی را برنتابد یا برای چشاندن طعم مساوات و رفع محرومیت به بخش‌های نابرخوردار جامعه تقلا کند؛ بنابراین ویژگی انقلابی‌گری و فساد ستیزی نه تنها در عرض اندیشه عدالت‌خواهی نیست بلکه مقوم و مکمل آن است.

وی گفت: مفهوم وفاق ملی ترجمان دیگری از این اصل هست که «دولت مردمی» از یک طرف با گشودن چتر حمایت خویش برای تحقق مطالبات و حقوق همه طیف‌ها و اقشار جامعه تلاش کند و از طرف دیگر یک راهبرد عملیاتی برای جذب سرمایه‌های اجتماعی و تجمیع و تجهیز قوای سیاسی به کار ببندد.

احمدی بیان کرد: در واقع گفتمان وفاق ملی یک میثاق نانوشته دو سویه است که دولت برآمده از انتخابات، اراده و عزم خویش را برای پاسخگویی به مطالبات زمین مانده یا فراموش شده اقشار جامعه به ویژه طبقات محروم به منصه ظهور می‌رساند و در همان حال، نیرو‌ها و طیف‌های صاحب سرمایه اعم از سرمایه اقتصادی، فکری، تجربه مدیریتی برای نقش آفرینی در برنامه‌ها و پروژه‌های دولت به میدان می‌آیند.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آفت‌زدایی از دولت و بازگشت ارزش‌هایی مثل؛ ساده‌زیستی و پاک‌دستی دوران انقلاب جزو اولویت‌های آقای رئیسی باشد و ایشان با تکیه بر همین اصول، بازگرداندن قطار دولت به ریل ارزش‌های انقلاب را وجهه همت خویش قرار می‌دهد.
 
احمدی تاکید کرد: از دولتی که به خصلت جهادی بودن مزین است و حرکت خود را با الهام از آرمان‌گرایی و سبک زندگی مردان مجاهد ایران قرار داده است، انتظاری جز این نمی‌رود.

وی گفت: سخنان آقای رئیسی در مراسم تنفیذ ضمن پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب بسیار واقع‌بینانه است، به چالش‌ها و مخاطرات پیش روی دولت سیزدهم هم اشراف و آگاهی دارد. این واقع‌گرایی نیازمند همگرایی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از همه امکانات نظام است.
 
احمدی خاطرنشان کرد: تاکید رهبری بر شکل‌گیری سریع دولت، در دو هفته آینده یک آزمون بسیار مهمی برای مجلس و نمایندگان نیز هست. هم سرعت بخشیدن و هم دقت و موشکافی لازم برای پرهیز از واگرایی‌ها است.
 
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: دولت علی احمدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *