صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

درخواست کفالت برای والدین و شوهر بیمه شده زن به صورت غیرحضوری

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۷۵۰۱۱۶
در دوران کرونا انجام کار‌های اداری از خانه می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش دریافت یکی از خدمات تامین اجتماعی آموزش داده شده است.

- باشگاه خبرنگاران نوشت:در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضور می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش نحوه ثبت درخواست کفالت برای والدین و شوهر بیمه شده زن به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

مرحله ۱: بعد از ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین ‏اجتماعی به نشانی اینترنتی https:\es.tamin.ir با کلیک بر روی کلید ورود به سامانه و ورود نام کاربری و رمز عبور مراحل درخواست غیرحضوری کفالت آغاز خواهد شد.

مرحله ۲: ورود به منوی بیمه ‏شدگان / امور بیمه‏ شدگان ‏/ درخواست برقراری کفالت

مرحله ۳: کاربر پس از مشاهده ضوابط قانونی، در صورت دارا بودن شرایط مقرر با انتخاب گزینه موافقم نسبت به تایید آن جهت ورود به مرحله بعد اقدام می‌کند.

مرحله ۴: در این مرحله اطلاعات هویتی متقاضی نمایش داده شده و کاربر می‌بایست نسبت به انتخاب شعبه بیمه پردازی از بین شعبه یا شعب فعال که بصورت هوشمند توسط سیستم فراخوان شده اقدام کند.

مرحله ۵: چنانچه کاربر متقاضی کفالت والدین خود باشد با وارد نمودن کد ملی و تاریخ تولد آنان و همچنین درج نشانی محل سکونت والدین خود با انتخاب کلید دریافت اطلاعات از ثبت احوال، در صورت تایید صحت اطلاعات مشخصات هویتی پدر و مادر نمایش داده شده و می‌تواند نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.

در صورتی که عدم احراز شرط سنی از سوی والدین و دارا بودن گواهی پزشک معالج مبنی بر از کارافتادگی کاربر می‌بایست قبل از ثبت درخواست نسبت به بارگذاری گواهی مربوطه در قسمت تصاویر و مستندات اقدام کند.

در مواردی که بیمه شده زن متقاضی کفالت شوهر خود باشد پس از انتخاب کلید مربوطه و وارد نمودن کد ملی و تاریخ تولد همسر می‌بایست با توجه به عدم امکان استعلام زوجین از سامانه ثبت احوال کشور، نسبت به بارگذاری صفحات موردنظر شناسنامه در قسمت تصاویر مدارک و مستندات اقدام و سپس با انتخاب کلید مربوطه درخواست خود را ثبت کند.

پس از ثبت درخواست از سوی متقاضیان کفالت والدین و همچنین شوهر بیمه شده زن پیامک لازم به تلفن همراه متقاضی ارسال خواهد شد.

مرحله ۶:پس از انجام تحقیقات محلی توسط شعبه ذیربط نتیجه بررسی‌های صورت گرفته مبنی بر تایید یا عدم تایید کفالت والدین / شوهر بیمه شده زن طی پیامک به متقاضی اعلام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *