صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بخشش قاتل پای چوبه دار به حرمت ماه عزای سالار شهیدان به همت کمیته معتذرین دادگستری همدان

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲:۰۰
کد خبر: ۷۴۹۸۴۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار از بخشش یک محکوم به قصاص توسط اولیای دم در ماه عزای سالار شهیدان با بهره مندی از ظرفیت کمیته معتذرین خبر داد .
احسان فرجی در گفتگو با میزان از بخشش یک محکوم به قصاص توسط اولیای دم در ماه عزای سالار شهیدان خبر داد و گفت: پس از تحقیقات و تأیید قتل عمد دو نفر، با وجود آن که قرار بود حکم قصاص برای قاتل اجرایی شود، اما با بهره مندی از ظرفیت کمیته معتذرین، اولیاء دم هر دو مقتول با شرایطی گذشت خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: حدود چهار سال پیش فردی از اهالی شهرستان بهار بر اثر عصبانیت دست به قتل عمد دو نفر دیگر می‌زند و در این مدت خانواده قاتل  هر اقدامی می کنند تا بتوانند راهی برای جلب رضایت اولیاء دم هر دو مقتول پیدا کنند، اما هر بار به در‌های بسته می‌خورند تا آن که به همت فعالیت کمیته معتذرین راهی برای بخشش باز می‌شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار اضافه کرد: اولیاء دم هر دو مقتول به هیج عنوان به جزء قصاص درخواست دیگری نداشند، با این وجود با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین، تلاش‌های  شعبه‌های ۱۵۱ و ۱۱۱ حوزه قضایی بهار، امام جمعه و امام جماعت مسجد امام و تعدادی دیگر از معتمدین، خانواده یکی از مقتولین از اجرای حکم قصاص گذشت.

وی با بیان اینکه اولیاء دم یکی دیگر از مقتولین به هیچ عنوان راضی به بخشش مقتول نبود و اصرار بر قصاص داشت، افزود: بنابراین قرار بر آن بود تا حکم قصاص اجرایی شود و حتی مقدمات هم فراهم شد، اما در لحظات آخر خانواده مقتول دوم نیز به نظر به حرمت محرم از خون فرزندشان با قید شرط گذشتند.

فرجی تصریح کرد: بدین ترتیب خوشبختانه با توجه به گذشت اولیاء دم هر دو مقتول، حکم قصاص اجرا نمی‌شود، البته بخش مرتبط با جنبه عمومی جرم مطابق با قانون باید اجرا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *