صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تامین واکسن مورد نیاز کشور اولویت اصلی هلال احمر است

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۶۹۴
دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر ، گفت: هدف ما این است که با تمام توان بتوانیم واکسن وارد کنیم، تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور بدور از فشار و ایجاد حاشیه و کارشکنی‌ها است.
محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان درباره ادعای طرح شده از سوی سازمان غذا و دارو در مورد اینکه برای جمعیت هلال احمر نیز مجوز واردات حتی با وجود قیمت بالای واکسن مدنظر ، صادر شد با این حال نتوانسته اند در آن مقطع زمانی واکسنی وارد کنند، گفت: در ۱۴ فروردین ماه مجوز برای ما صادر شد اولین محوله درهمان فروردین ماه  حدود ۴۰۰ هزار دز و دومین محموله ما در حدود یک میلون دز در اردیبهشت ماه وارد شده است و مستندات آن  نیز موجود می‌باشد.
وی افزود: از این رو هلال احمر در کمتر از ۵ ماه ۱۴ محموله در حدود ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل کرده است.

وی ادامه داد:به طور کلی سیستم غذا و دارو به این شکل است که نوع دارو و یا واکسن و هر چیز مورد نیاز این سازمان و هزینه آن مشخص و سپس از شرکت‌ها و یا نهاد‌هایی که امکان واردات آن را دارند خواسته می‌شود که وارد عمل شوند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: هدف ما این است که با تمام توان بتوانیم واکسن وارد کنیم، دیگر اهمتی ندارد که آن را چه کسی و چگونه وارد کرده است. تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور بدور از فشار و ایجاد حاشیه و کارشکنی‌ها است.

قوسیان مقدم گفت:در این برهه از زمان و و خیز بیماری وحدت رویه و یک صدایی نیاز است و تضعیف موقعیت هیچ یک از نهاد‌ها به صلاح کشور نیست.

وی در پایان گفت: تمام توان و تلاش نهاد‌های مسئول و مربوط باید این باشد که واردات را افزایش بخشند، از این رو نیاز واقعی در این برهه اتحاد ارگان‌های مرتبط و تسریع واکسیناسیون عمومی در کشور برای عبور از وضعیت موجود است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *