صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تعطیلی بازار مجسمه‌سازی با سرریز شدن اجناس چینی/ دولت هیچ حمایتی نکرد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹:۴۵
کد خبر: ۷۴۹۱۰۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان مجسمه‌ساز استان قزوین گفت: از زمانی که دولت جنس چینی را به بازار سرازیر کرد، تمام کارگاه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کردیم جلوی چشم ما نابود و تعطیل شدند.
مریم نجفی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه فعالیت شرکت تعاونی بانوان مجسمه‌ساز و تعداد اعضای آن گفت: ۱۰ سال است که این شرکت تعاونی با اعضای ابتدایی ۱۰ نفر عضو خانم شروع به‌کار کردیم ولی متأسفانه فعلاً فعالیتی نداریم.
 
وی افزود: با این اوضاع اقتصادی مملکت مجسمه نان شب نیست که فروش برود، ما باید با دلار مواد اولیه خریداری می‌کردیم و محصولات را به ریال بفروشیم که این‌ها اصلاً با هم همخوانی ندارد.
 
نجفی درباره وضعیت فعلی شرکت تعاونی بانوان مجسمه‌ساز گفت: تعاونی ما برقرار است، اما اعضای ما همه بیکار شده‌اند خانم‌هایی که ماسال‌ها به آن‌ها آموزش دادیم و متخصص کارشده بودند متأسفانه به دلیل نبودن فروش  و با توجه به اینکه ۵۰ درصد آنان سرپرست خانوار بودند وزندگی آن‌ها دیگر نمی‌چرخید بیکار شده و به سراغ کارهای دیگر رفتند.
 
این بانوی کارآفرین اضافه کرد: در حال حاضر  ناچاریم به‌صورت خانوادگی که ۴ الی ۵ نفر هستیم با تولید صنایع‌دستی دیگر و همکاری با تعاونی های صنایع‌دستی دیگر شرکت تعاونی را حفظ کنیم تا تعطیل نشود، اما تولیدی با آن معنا نداریم.
 
وی اظهار داشت: از زمانی که  دولت جنس چینی را  به بازار سرازیر کرد، تمام کارگاه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کردیم جلوی چشم ما نابود و تعطیل شدند و کارگرانشان هم بیکار شده و به‌ناچار سراغ شغل‌های کاذب رفتند، در حال حاضر انبار ما پر از محصول تولیدی قبل  است که نمی‌توانیم آن‌ها را بفروشیم.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان مجسمه‌ساز در خصوص اینکه آیا از سوی مسئولین و نهادهای مربوطه حمایتی برای عرضه محصولات شما به بازار شده است، گفت: کدام بازار؟ اگر می‌توانستند که برای  اکثر شرکت تعاونی‌ها که در حال تعطیل شدن هستند کاری می‌کردند، مسئولین فقط در جلسات صحبت می‌کنند و در عمل نتیجه آن صفر است،
 
وی افزود: کجا می‌توانیم محصولاتمان را عرضه کنیم با چه دلاری در نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت کنیم برای شرکت در نمایشگاه‌های همین کشورهای اطراف و همسایه باید بلیط هواپیما و هزینه اجاره غرفه را که خیلی هم کلان است خودمان پرداخت کنیم، که ماهم توان پرداخت نداریم.
 
نجفی ادامه داد: مواد اولیه مانند کاغذ، روزنامه، چسب، کارتن بسته بندی آنقدر گران شده است، که دیگر ادامه کار ممکن نیست مهم‌ترین قسمت کار تهیه کارتن‌های بسته بندی است، به دلیل اینکه جنس مجسمه‌های ما از سفال و سرامیک است، و شکستنی است، و حتماً بایدآن ها را بسته‌بندی کنیم، که تهیه آن هم دیگر برایمان مقدور نیست.
 
مدیر عامل شرکت تعاونی بانوان مجسمه ساز گفت: اگر حمایتی  بود در این ۱۰ سال  انجام می‌شد، تا این اتفاقات برای ما نمی‌افتاد، اما تا به حال به جز وعده وعید، چیزی ندیده‌ایم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *