صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

«سندرم هاوانا» چیست و آیا بیماری مرموز مقام‎های آمریکایی صحت دارد؟

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۹۶۹
نظریه پیشرو در مورد سندرم هاوانا، در یک جلسه محرمانه برای مقام‎های ارشد دولتی آمریکا مطرح شده است.

- «نیویورک تایمز»، در گزارشی نوشت «به معاونان ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته شده که کارشناسان در حال مطالعه بیماری‌های اسرارآمیز بسیاری از دیپلمات‎ها، جاسوسان و اعضای خانواده آن‌ها هستند و هنوز در تلاشند شواهدی برای اثبات این نظریه، که می‌گوید حملات مایکروویو توسط عوامل روسیه انجام می‌شود، بیابند.»

به گفته چندین مقام ارشد دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، این گزارش در یک جلسه غیرمعمول و محرمانه توسط «آوریل دی هینز»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا ارائه شده است.

هدف از این جلسه ارزیابی تحقیقات و تلاش‌ها برای درمان قربانیان «سندرم هاوانا» بود، که شامل سردرد‌های بی دلیل، سرگیجه و از دست دادن حافظه است، که از سوی بسیاری از مقام‎های وزارت خارجه آمریکا، افسران «سی آی‌ ای» و خانواده آن‌ها، گزارش شده است.

در حالی که بایدن تقریبا هیچ چیزی را به طور علنی در مورد این گزارش نگفته است، شورای امنیت ملی آمریکا تلاش فوری برای رسیدگی به این موضوع را آغاز کرده است و ۲ گروه جداگانه در حال حاضر در حال فعالیت در این رابطه هستند.

یکی از این گروه‌ها به ریاست «سی آی‌ ای»، در حال بررسی علت این بیماری‌ها و دیگری بر یافتن فناوری تجاری متمرکز شده است که می‌تواند حملات را شناسایی یا مسدود کند.

با این حال، دولت آمریکا تحت فشار است تا نشان دهد که به طور فعال در جست وجوی منبعی است که هنوز از آن به عنوان حوادث غیرعادی سلامت، یاد می‌کند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *