اصلاح همه قوانین و مقررات حاکم بر نظام تامین اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنقیح و اصلاح همه قوانین و مقررات حاکم بر نظام تامین اجتماعی و قرار دادن آنها در یک سامانه شفاف و قابل دسترس از اقدامات بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.
- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار، برنامه ریزی، پژوهش، منابع انسانی، تشکیلات...) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه که رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز حضور داشت، تاکید کرد: امیدوارم این مسیر ارزشمندی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش گرفته، همچنان ادامه پیدا کند.
وی افزود: هر ۴ سال، نظام سیاسی، رئیس جمهور، معاونین و وزرا تغییر میکنند، اما از آنجا که هدف همه، خدمت رسانی به مردم است، مدیران میانی باید مسیر ریل گذاری شده را ادامه دهند.
شریعتمداری تاکید کرد: بنابراین مسیری که به عنوان زیرساخت ایجاد شده باید با قوت پیش گرفته شود و همه حکمرانان به آن توجه کرده و آن را دنبال کنند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما به سهم خود برای رشد و تعالی کشور تلاش کردیم تا با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات دهی به جامعه هدف را پایدار و ماندگار سازیم.
وی، پیشرفت در حوزه آمار و اطلاعات این وزارتخانه را مدیون تلاشهای همکاران و مدیران فعلی دانست و تصریح کرد: بسیار خشنودم در آخرین روزهای فعالیت دولت، مسیر خوب و ارزشمندی با تلاشهای متمادی پیش گرفته شد و توانستیم آن را شتاب دهیم، امیدوارم در سالهای آتی نیز این روند ادامه پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشتاد درصد ۱۸۸ عنوان خدمت شناسنامه دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه هایش در سطح کشور الکترونیکی شده که بیش از دو سوم آن در سالهای ۹۸ و ۹۹ بوده است.
وی ادامه داد: این اهتمام همکاران باعث شد جایگاه سازمانهای تابعه ارتقاء پیدا کند به گونهای که موفق شدیم با ارزیابیهای صورت گرفته برون سازمانی به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و شفافیت معرفی شویم.
وی ادامه داد: با ایجاد سامانه یکپارچه در حوزه آمار و اطلاعات، خوشبختانه به سطح بالایی از جریان دیتا دست یافتیم، ۲۹ سامانه اصلی ایجاد شد تا همه سامانههای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکپارچه شده و امکان تبادل اطلاعات و دادهها با سایر دستگاههای مرتبط فراهم شود.
وی تاکید کرد: گستردگیهای زیرمجموعه، باعث میشد رتبه وزارتخانه تا رسیدن به ایده آل فاصله پیدا کند، اما خوشبختانه رتبه اول خدمات الکترونیکی را کسب کردیم و این امکان فراهم شد تا سازمان بنگاهها ارزیایی شوند و به جایگاه واقعی خود برسند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صدور مجوزهای شفاف و حذف تشریفات زائد کاهش محسوسی پیدا کرده است.
به گفته وی، اگر بسیاری از فعالیتها الکترونیکی نشده بود، میلیونها مراجعه به وزارتخانه صورت میگرفت که خوشبختانه در سال ۹۹ با ایجاد خدمات الکترونیکی ۸۰ میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد.
شریعتمداری بیان کرد: در ستاد وزارتخانه، ۴۹ خدمت، شناسنامه دار شدند که ۳۸ خدمت آن در سالهای ۹۸ و ۹۹ انجام شد و همگی محصول تلاش مدیران فعلی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایگاه اطلاعات تعاونیهای کشور با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که شامل شفافیت و برخورد با فساد بود.
وی اتصال این سامانه به سازمان ثبت اسناد کشور با کمک آقای رئیسی در سمت رییس قوه قضائیه را از اقدامات ارزشمند دانست که به توسعه فعالیتهای تعاونیها در سراسر کشور کمک زیادی کرد.
شریعتمداری گفت: پایگاههای اطلاعات و خدمات سازمان بهزیستی باعث شد از اموال محرومین صیانت شود.
وی افزود: متاسفانه پیش از این حتی از اموال سازمان بهزیستی هم سوء استفاده میشد، اما در حال حاضر، همه فرآیندها و فعالیتها شفاف و روشن است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت فعالیتهای پژوهشی اظهارداشت: پژوهش و پژوهشگری در نوع خود بسیار مقدسی است، اما همین کار مقدس اگر شفاف نباشد به فساد آلوده میشود.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما پژوهش نیز دستخوش اقدامات فسادآمیزی شدکه با راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات پژوهشی در وزارتخانه، این روند شفاف و روشن میشود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در سازمان تامین اجتماعی نیز اقدامات بزرگی از جمله خدمت ۳۰۷۰ انجام شد، بیان کرد: بیش از ۲ هزار بخشنامه صادره در سازمان به ۴۰ بخشنامه کاهش یافت، تنقیح و اصلاح همه قوانین و مقررات حاکم بر نظام تامین اجتماعی و قرار دادن آنها در یک سامانه شفاف و قابل دسترس از اقدامات بزرگ دیگر بود.
شریعتمداری تصریح کرد: ۴۸ خدمت سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی و به صورت غیر حضوری به همه ذینفعان ارائه میشود که باعث شد ۷۰ میلیون نفر مراجعه به این سازمان در سراسر کشور کاهش پیدا کند. حذف دفترچه تامین اجتماعی و الکترونیکی شدن دفترچههای درمانی و پزشکی از اقدامات دیگری بود که شریعتمداری بدان اشاره کرد.
وی، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را دستاوردی بزرگ دانست و گفت: این پایگاه، تبدیل حمکرانی غیر هدفمند به یک حکمرانی داده محور بود که خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت.
در این مراسم از سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار، برنامه ریزی، پژوهش، منابع انسانی، تشکیلات...) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه با حضور مدیران و معاونین مربوطه و باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات رونمایی شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *