صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

گام‌های محکم ایران برای تجارت آزاد با اوراسیا

۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۸۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مشاور امور بین الملل و موافقتنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد خبر داد و گفت: عزم طرفین بر تسریع در مذاکرات و دستیابی به نتیجه مورد نظر قرار دارد.
- بنا به اعلام روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی گفت: نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو و همچنین نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران و دستگاه‌های ذیربط شامل گمرک، وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت جهاد برگزار می‌شود، طرفین در خصوص تبدیل و تغییر متن موافقتنامه تجارت ترجیحی به تجارت آزاد به مرور بررسی‌های پیشین و ارائه نظرات جدید خواهند پرداخت.

مشاور امور بین الملل و موافقتنامه‌های تجاری ادامه داد: پیش از این جلسات متعددی میان سر تیم‌های طرفین در خصوص کلیات این توافق و مفاد موافقتنامه تجارت آزاد برگزار شده بود.

گفتنی است، موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۵ آبان سال ۹۸ به اجرا درآمده و مقرر شده بود مدت یک سال پس از اجرایی شدن آن، مذاکرات جهت ارتقای تجارت ترجیحی به تجارت آزاد صورت گیرد، در این راستا کشورمان از ۵ آبان سال گذشته آمادگی خود را جهت برگزاری این مذاکرات اعلام کرده بود.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *