صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اقتصاد ایران از دولتى یا غیر رقابتى بودن رنج مى‌برد

۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۴۱
کد خبر: ۷۳۷۹۸۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با اشاره به اینکه بنادر؛ یکى از مهم‌ترین بخش‌ها براى توسعه‌ اقتصاد ایران است، گفت: اقتصاد ایران بعضا از دولتى بودن یا غیررقابتى بودن رنج مى‌برد و این مسئله بر فرآیند صادرات تاثیر گذاشته و باید مسیرهاى جایگزین در حوزه صادرات تعریف شود.
- بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌ رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، جمشید نفر با اشاره به اینکه تحریم شرایط سخت و ویژه اى را براى حمل و نقل دریایى ایران به وجود آورده است، اظهار داشت: موانع خارجى یکى از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه دریایى و بندرى است از اینرو براى پویایى اقتصاد ایران باید بتوانیم در یک تعامل عادلانه با دنیا به تفاهم برسیم و موانع خارجى موجود را براى بهبود عملکرد ظرفیت‌ها دریایى و بندرى از پیش رو برداریم.

وى ادامه داد: افزایش هزینه‌ها در حوزه دریایى و بندرى، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تحت فشار قرار مى‌دهد و در شرایطى نظیر تحریم دولت باید در کنار فعالان اقتصادى قرار گیرد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذارى داخلى و خارجى در حوزه دریایى و بندرى هستیم، عنوان کرد: حوزه دریایى و بندرى ظرفیت‌هاى بالقوه‌اى دارد که سرمایه‌گذاران خارجى علاقمند هستند به آن ورود کنند و ضرورت دارد شرایطى فراهم شود تا با کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط؛ شاهد بیشترین فعالیت اقتصادى در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر؛ یکى از مهم‌ترین بخش‌ها براى توسعه‌ اقتصاد ایران است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران بعضا از دولتى بودن یا غیررقابتى بودن رنج مى‌برد و این مسئله بر فرآیند صادرات تاثیر گذاشته و باید مسیرهاى جایگزین در حوزه صادرات تعریف شود.

نفر با تأکید بر اینکه شرایط، زمینه و قوانین باید به گونه‌اى رقم بخورد که سرمایه‌گذار خارجى علاقمند به سرمایه گذارى در حوزه دریایى و بندرى کشور شود، گفت: ایران؛ ظرفیت هاى لازم براى سرمایه گذارى بخش خصوصى داخلى و سرمایه گذاران خارجى را دارد و باید بتوانیم از این پتانسیل اقتصادى خود به نحو مطلوب براى افزایش درآمد‌ها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با بیان اینکه ضروری است بنادر پیشرفته و مدرن داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن در راستاى توسعه بنادر خود گام برداریم، اظهار کرد: توسعه یافتگى بنادر؛ افزایش درآمدهاى بندرى را رقم می‌زند و توجه سرمایه گذاران خارجى را جلب مى کند لذا مى توانیم علاوه بر تامین مالى هرچه بیشتر، شاهد پویایى بنادر باشیم و در مسیر بنادر بزرگ دنیا از جمله سنگاپور حرکت کنیم.
 

 

انتهای  پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *