صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

قوه قضاییه مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است

۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۳۶۸۶۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است.
- عباس دلفاردی، رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه روز قوه قضاییه اظهار داشت: صیانت از کرامت انسانی و تلاش در جهت برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان نیز از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه امنیت و عدالت به عنوان دو اصل از اصول گریزناپذیر و ضرورى در حیات بشر و دو وظیفه از مسئولیت‌های اجتناب‏ ناپذیر قدرت سیاسى است، تاکید کرد: بی شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضاست که به‌صورت جدی به مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون‌شکنی‌ها و جرایم مختلف برخواسته و از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: هفتم تیر ماه یاد آور شهادت مردیست که نگاه ویژه‌ای به عدالت در موازین اسلامی داشت و بزرگترین هدف این دانشمند فرزانه احقاق حق و رسیدگی به مظلوم بود که این امر باعث شد کوردلان منافق تاب تحمل اقدامات بنیادی ایشان را نداشته باشند و این نکته حائز اهمیت است که کار و تلاش در جهت احقاق حق عملی ستودنی و بر گرفته از مکتب و موازین دینی ما بوده و هر مسئولی در هر مقام و جایگاه وظیفه دارد تا این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دلفاردی ادامه تصریح کرد: جایگاه امروز دستگاه قضا مرهون تلاش بی وقفه تمام تشکیلات سازمانی و وابسته به دستگاه قضا است و کارشناسان رسمی نیز به عنوان مشاورانی خدوم جهت احقاق حق در کنار مجموعه قضایی قدم برمی دارند.

وی گفت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و متعهد در رشته‌های مختلف در جهت عدالت‌خواهی و دست‌یابی به حقیقت آماده خدمت رسانی به محاکم قضایی، نهاد‌ها، ادارات دولتی و خصوصی و آحاد ملت عزیز ایران است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *