صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پایش ۶۰ درصدی زندان‌های آذربایجان غربی توسط دستگاه قضایی

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۲۹۵۹۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در زمینه پایش و غربالگری زندانیان توانستیم در حدود ۶۰ درصد زندان‌های استان را پایش کنیم.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت قضایی زندان‌های استان که با حضور روسای زندان‌های استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد این روز تاریخی را سرآغاز پایه گذاری انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

عتباتی در ادامه به اهمیت اصلاح و تربیت زندانیان اشاره و بیان کرد: کار در زندان بسیار سخت و نفس گیر است، چرا که مخاطبین آن افراد خاصی هستند که بنا به هر دلیل دچار لغزش شده اند و نیاز به اصلاح و تربیت دارند و اصلاح و تربیت آن‌ها عبادت است، چرا که اصلاح یک فرد از جامعه به مانند اصلاح امت است و این آموزه شرع مقدس اسلام می‌باشد و اولین راه اصلاح مجرم و بزهکار شخصیت دادن با اعتماد کردن و سپردن کار‌ها به اوست تا بدین طریق زندانی را از عنصر نامطلوب به عنصر مطلوب تبدیل کنیم.

وی در ادامه به اجرای دستورالعمل‌های ساماندهی زندانیان تاکید و نظارت دائمی و مستمر مجموعه زندان و قضات دادگستری را به زندان‌ها خواستار و رعایت شئون و کرامت انسانی زندانیان را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: توسعه اشتغال اصلی‌ترین روش اصلاح و باز اجتماعی کردن و بازسازی شخصیت زندانی بزهکار هست.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد: در زمینه اشتغال زندانیان اصلاً محدودیت نداریم و باید بستر‌های اشتغال زندانیان را توسعه دهیم و در این زمینه انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون و ستاد دیه باید در نوع اقداماتشان یک بازنگری جدی، موثر، خلاقانه و مبتکرانه داشته باشند.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به ارفاقات قانونی بیان داشت: در حوزه استفاده از ارفاقات قانونی در دادسرا‌های استان کار‌های خوبی شروع شده، خصوصاً بحث تعلیق تعقیب، ترک تعقیب و برقراری سازش در شعب اجرای احکام کیفری است تا از این طریق بتوانیم زندانیانی مستعد را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه پایش و غربالگری زندانیان هم توانستیم در حدود ۶۰ درصد زندان‌های استان را پایش کنیم.

مجیدی در انتهای صحبت‌های خود غافل نشدن از خانواده زندانیان را هم بسیار مهم دانست و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را بسیار ارزشمند خواند و ادامه این کار‌های خداپسندانه و خیرخواهانه در جهت خدمت رسانی به خانواده‌های بی بضاعت زندانیان را خواستار شد.

در ابتدای جلسه حاج محمدی مدیر کل زندان‌ها و اقدامت تامینی و تربیتی استان با تشکر از دستگاه قضایی استان و در راس آن عتباتی ریاست کل دادگستری گفت: از زمان حضور عتباتی در سمت ریاست دادگستری استان، ۱۹۴ بازدید در زندان‌های استان اتفاق افتاده است و ۴۴۹ نفر از مددجویان در این ایام آزاد شدند.

در ادامه جلسه هر یک از حاضرین به بیان نکته نظراتی فراخور جلسه پرداخته و در پایان مصوباتی به تصویب رسید.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *