صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان صدا در زمستان ۱۳۹۹

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹:۲۱
کد خبر: ۷۲۸۵۹۰
بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ۳۵.۴ مردم در فصل زمستان ۱۳۹۹ شنونده برنامه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، این برنامه‌ها ۸۱.۶ درصد از این شنوندگان را «راضی» کرده و میانگین گوش دادن به رادیو در این فصل یک ساعت و ۵۶ دقیقه بوده است.

- طبق اعلام روابط عمومی رسانه ملی، در زمستان ۱۳۹۹ رادیو آوا با ۱۶.۸ درصد شنونده، رادیو جوان با ۱۶.۱ درصد و رادیو ایران با ۱۴.۷ درصد، بیشترین شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی به خود اختصاص داده‌اند.

رادیو ورزش ۱۱.۴ درصد، رادیو قرآن ۱۱ درصد، رادیو پیام ۱۰.۴ درصد، رادیو سلامت ۸.۷ درصد، رادیو فرهنگ ۶.۷ درصد، رادیو معارف ۶.۶ درصد، رادیو تلاوت ۴.۹ درصد، رادیو صبا ۴ درصد، رادیو اقتصاد ۳.۹ درصد و رادیو نمایش ۳.۸ درصد در فصل زمستان ۱۳۹۹ شنونده داشته‌اند.

رادیو‌های تهران و گفتگو هم در پایتخت در این فصل به ترتیب ۴.۱ و ۲.۲ درصد شنونده داشته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از میان قالب‌های برنامه‌های صدا، قالب خبر (۵۷.۲ درصد) و موسیقی (۴۲.۶ درصد) پرطرفدارترین قالب میان شنوندگان رادیو است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان شنونده رادیو بوده‌اند، به طوری که ۴۷.۱ درصد شنوندگان رادیو را آقایان و ۳۰.۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، میزان شنونده برنامه‌های صدا هم افزایش یافته است، به طوری که در میان گروه‌های سنی مختلف، میزان شنونده برنامه‌های صدا در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر (۴۳.۳ درصد) بیشتر بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، افراد با تحصیلات عالی (۳۸.۴ درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های تحصیلی شنونده رادیو بوده‌اند.

مرکز تحقیقات صداوسیما در این نظرسنجی دریافته است که در فصل زمستان ۱۳۹۹ معادل ۶۰.۳ درصد مردم در بیشتر روز‌های هفته یعنی چهار روز و بیشتر به رادیو گوش داده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعت‌های گوش دادن به برنامه‌های صدا در آخرین فصل سال گذشته هم ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

با توجه به اینکه در این نظرسنجی هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ را انتخاب کند، مشخص شد ۵۷.۸ درصد مردم رادیو را در منزل و همین طور ۵۰.۳ درصد هم در خودروی شخصی گوش می‌دهند. در همین حال، رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن برنامه‌های صدا، یعنی ۵۰.۷ درصد، رادیوی خودرو است.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی اینکه ۸۳.۹ درصد شنوندگان برنامه‌های رادیو گفته‌اند برای شنیدن برنامه‌های صدا، خودشان رادیو را روشن می‌کنند، در حالی که این سهم برای کسانی که گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو، برنامه‌های صدا را شنیده‌اند، ۱۶.۱ درصد است.

از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند تا برنامه‌های صدا را بشنوند، ۶۵.۷ درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند. در همین حال، ۳۴.۳ درصد این افراد گفته‌اند به صورت اتفاقی برنامه‌های رادیو را می‌شنوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *