صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

محمدی: نیاز باشد در لهستان کشتی رو در رو برگزار می‌کنیم/ یزدانی ۴۵ روز زمان داشت تا وزن‌گیری کند

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۸۴۰۸
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر نیاز باشد قطعاً در لهستان کشتی را رو در رو برگزار می‌کنیم.

- غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در المپیک، اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*قبل از مسابقات گزینشی در سه وزن ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم سهمیه نداشتیم و باید برنامه‌ریزی مختلفی را نسبت به اوزان ۵۷ و ۸۶ و سنگین وزن که در مسابقات قزاقستان صاحب سهمیه شده بودیم، ارائه می‌کردیم. بر همین مبنا برنامه‌های متفاوتی را در دستور کار خود قرار دادیم.

*بعد از انتخابی که در فواصل لیگ بین مسابقات دور رفت و برگشت در سال گذشته برگزار کردیم، کار ما شروع و انتخابی ما برای مسابقات جهانی صربستان برگزار شد که متاسفانه مسابقات لغو و به صورت جام جهانی برگزار شد. ما فقط رحمان عموزاد را در وزن ۵۷ کیلوگرم در این را رقابت‌ها داشتیم. مبنای ما همان مسابقات قرار گرفت و قبل از کرونا همه مسابقات را برای دعوت نفرات و انتخاب تیم ملی لحاظ کردیم.

*برای حسن یزدانی و عبدی در سال گذشته دو بار مسابقه انتخابی برگزار کردیم و به نظرم در این مسیر باید حق را به کادر فنی و سرمربی بدهید چرا که خیلی از کشتی‌گیران ما مرد میدان‌های داخلی هستند و شاید در میادین بین‌المللی نتوانند قابلیت خود را نشان دهند، به همین علت سعی کردیم بعد از کسب سهمیه در سه وزن ۷۴، ۹۷ و سنگین وزن کشتی‌گیران را به لهستان بفرستیم و با توجه به شرایطی که در سنگین‌وزن وجود دارد، امین طاهری به مسابقات ایتالیا برود، اما آسیب دید و برنامه ما عوض شد. حتی برای رفتن به بازی‌های آسیایی هم کرونا پیش آمد و این موارد از اتفاقات غیرقابل پیش بینی کشتی است، اما ما در نهایت تصمیم گرفتیم که نفرات را مورد محک بیشتری قرار دهیم.

*اگر نیاز باشد قطعاً در لهستان کشتی را رو در رو برگزار می‌کنیم و اگر کشتی‌گیران ما رو در رو کشتی نگیرند و در دو طرف جدول باشند و شرایط به گونه‌ای باشد که ما باید تصمیم نهایی را بگیریم، احتمال برگزاری مسابقه رو در رو در لهستان هم وجود دارد. از آنجایی که زمانی نداریم بعد از این مسابقات ۶ دلاور عازم بازی‌های توکیو را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

*انتخابی روز گذشته بین یزدانی و قیاسی؟ از قبل به صورت رسمی اعلام کرده بودیم که اگر در داوری مشکلی به وجود آید، کادر فنی تصمیم می‌گیرد که مبارزه مجدد تکرار شود یا نه. هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد و مرتضی قیاسی توانست کشتی را مدیریت کرده و پیروز میدان شود.

*خوشحالم از اینکه نسل جدید و جوانی از جمله امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد، امیرحسین زارع، محمد نخودی و... معرفی و اضافه شده‌اند. یزدانی را می‌توان از سرمایه‌های کشتی دانست و قطعا آنچه وظیفه من و کادر فنی است، در قبال او انجام خواهیم داد.

*باید مراقب سرمایه‌های کشتی خود باشیم. در خصوص وزن کم کردن مسابقات انتخابی به دلیل شرایط وزنی ۲ کشتی‌گیر ما که در مسابقات انتخابی و آسیایی کشتی گرفته بودند، قرار بود این دو کشتی‌گیر را همراه خود نبریم و این مسابقه با ۲ کیلو ارفاق وزن برگزار شد. از مسابقات گزینشی که امیرمحمد یزدانی حاضر بود تا هفتم خرداد، حدود ۴۵ روز زمان داشت تا بتواند وزن‌گیری کند. یزدانی دیگر کشتی‌گیر ۶۵ کیلویی نیست و با توجه به فیزیک بدنی او قطعا در وزن‌های بالاتر یعنی ۷۰ یا ۷۴ او را خواهیم دید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *