صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تهیه پرونده یزد به عنوان شهر گردشگری OIC

۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷:۱۰
کد خبر: ۷۲۵۰
خبرگزاری میزان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پرونده شهر یزد به عنوان شهر گردشگری OIC (سازمان همکاری های اسلامی) برای سال 2017 میلادی تدوین شد.
: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پرونده شهر یزد به عنوان شهر گردشگری OIC (سازمان همکاری های اسلامی) برای سال 2017 میلادی تدوین شد.

به گزارش ، محمد مهدی شرافت افزود: با توجه به در نظر گرفته شدن شهر یزد از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان شهر گردشگری برای معرفی به کشورهای اسلامی درسال 2017 میلادی پرونده‌ای در این رابطه تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: طبق مصوبات هشتمین جلسه اجلاس وزرای کشورهای اسلامی که در سال 1392 در گامبیا برگزار شده تهیه مکانیسم و معیارهایی برای انتخاب شهرهایی جهت دریافت جایزه گردشگری تحت عنوان "شهر گردشگری OIC " در نظر گرفته شد که بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نسبت به انتخاب شهرمورد نظر و معرفی آن در اجلاس نهم که در نیجر سال 2015 میلادی برگزار می شود اقدام کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: با توجه به سیاست های سازمان مبنی بر توزیع همه مکانی سفر و ایجاد مسیرهای جدید گردشگری، شهر یزد برای سال 2017 میلادی از سوی معاونت گردشگری سازمان انتخاب و معیارها و ملاک هایی تعریف شد که پرونده شهر یزد بر این منوال تنظیم و آماده ارسال به دبیر خانه است.

شرافت در ارتباط با تکمیل این پرونده اظهار داشت: اطلاعات مورد نظر برای ارائه به دبیر خانه طرح شامل تدوین و بررسی موضوعاتی نظیر برنامه ریزی و اعلام فعالیت ها در راستای معرفی و تبلیغات شهر، اطلاعات مربوط به طبیعت و سایت های گردشگری، میزان رشد گردشگری و درآمد اقتصادی حاصل از آن در بازه زمانی مشخص، معرفی مراکز فرهنگی- هنری و آثار و ابنیه تاریخی، مشخص کردن رویدادهای گردشگری و جشنواره ها، تاسیسات اقامتی و زیر ساختهای پایه و امکانات حمل و نقل و معرفی شهر از لحاظ تاریخی و جغرافیایی و سایر ویژگیهای بارز است.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *