صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

چرایی سدسازی سگ‌های آبی

۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۷۲۳۸۷۹
سگ‌های آبی با ساخت سد در برابر حیواناتی مانند خرس و گرگ‌ها از خود محافظت می‌کنند.
_ آنا نوشت: سگ‌های آبی مهندسان طبیعت به شمار می‌روند. این جانوران می‌توانند پیچیده‌ترین سازه‌های کنار رودخانه را بدون نیاز به ابزار و تنها با دست خالی بسازند. بسیاری از حیوانات لانه خود را می‌سازند؛ اما نکته قابل‌توجه این است که سد‌ها خانه اصلی سگ‌های آبی نیستند.
 
 حال سؤال اینجاست که چرا سگ‌های آبی سد می‌سازند؟ دلیل اصلی این کار محافظت در برابر شکارچیانی، چون خرس‌ها و گرگ‌هاست. درواقع، سگ‌های آبی درون این سد‌ها زندگی نمی‌کنند، بلکه این جانوران از سد به‌عنوان مانعی برای ایجاد یک حوضچه آب عمیق استفاده می‌کنند.
 
سگ‌های آبی در این استخر‌های کوچک خانه واقعی خود را می‌سازند. خانه این جانوران شبیه به یک جزیره کوچک محافظت‌شده یا یک لُژ گنبدی شکل است. این جزیره که زیر سد قرار دارد، محلی خشک برای زندگی کردن و ذخیره‌سازی غذا فراهم می‌کند. این حوضچه‌های آبی به قدری عمیق هستند که مانع از دسترسی حیوانات خشکی به خانه سگ‌های آبی می‌شوند و از سوی دیگر ساختار این لژ گنبدی به سگ آبی اجازه می‌دهد تونل‌های زیرآبی برای ورود و خروج به لانه بسازد. بدین‌ترتیب در صورت بروز خطر، این جانور می‌تواند به‌سرعت از لانه خارج شود.

برچسب ها: دانستنی ها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *