صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پیشرفت‌ ایران در ساخت سامانه‌های پدافندی

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۳۱۹۸
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و جنگ الکترونیک طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» امروز در حاشیه آیین معارفه فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور، اظهار داشت: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و جنگ الکترونیک طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی، امروز به نتیجه رسیده و ما در این حوزه‌ها محصولات خوبی داریم.
 
وی افزود: به‌کارگیری این سامانه‌ها مستلزم یک فرماندهی و کنترل بسیار دقیق است؛ زیرا به‌کارگیری سامانه‌های پدافندی یک کار تدافعی، انفعالی و متفاوت از کار‌های آفندی است و این دشمن است که تعیین می‌کند از کدام مسیر، کِی و کجا اقدام کند؛ لذا طبیعتاً سیستم فرماندهی کنترل این پدافند که باید مسئولیت کنترل آن را به عهده بگیرد، از پیچیدگی بالاتری برخوردار است.
 

حاجی‌زاده گفت: امروز فرماندهی کنترل، شکل جدیدتری نسبت به گذشته دارد و شاهد تحولات بسیاری در این حوزه هستیم. با این آمادگی، نقایصی که در گذشته وجود داشت، کاهش پیدا خواهد کرد.
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه این قرارگاه مرکزی، قرارگاه مشترک ارتش و سپاه است، تأکید کرد: نیرو‌های سپاهی در کنار برادران ارتشی در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) حضور دارند و این سامانه‌های پرتعداد، کشور را با کمک همدیگر مدیریت و اداره می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *