صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

از افزایش ۶۴ درصدی پرونده‌های سازشی تا آزادی ۳۵۹ نفر از زندان‌های سیستان و بلوچستان

۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱:۲۵
کد خبر: ۷۱۷۹۶۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده‌های سازش یافته در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۶۴.۱۴ درصد افزایش داشته و در همین راستا ۳۵۹ نفر از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی در گفت وگو با میزان از افزایش پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال گذشته ۵۰ هزار و ۲۷۵ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد که از این میزان ۳۲ هزار و ۷۲۳ فقره پرونده، وارده حقوقی و ۱۷ هزار و ۵۵۲ فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های وارده ۴۷ هزار و ۹۲۱ فقره پرونده وارد شهری و ۲ هزار و ۳۵۴ فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی ادامه داد: در سال گذشته ۵۲ هزارو ۶۴۷ فقره پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مختومه شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، ۳۵ هزار و ۲۸۳ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۱۲ هزار و ۲۵۲ فقره پرونده به صلح رسیده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: آمار پرونده‌های مصالحه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۴.۱۴ را نشان می‌دهد.

نجات ۴۰ نفر از مجازات حتمی قصاص در سیستان و بلوچستان

بندانی خاطرنشان کرد: ورود در پرونده‌های احتلافات طایفه‌ای اقدامی بسیار مهم و حساس است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر گام برداشته و موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: شعب ویژه صلح و سازش نیز در سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان ۴۰ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و ۴۰ نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

آزادی بیش از ۳۵۹ نفر از زندان‌های سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در این میان تعداد زیادی از پرونده‌ها منجر به آزادی زندانی شد به گونه‌ای که از ابتدای سال گذشته تاکنون توسط شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ۳۵۹ نفر از زندان‌های استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *