صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید معاون مطبوعاتی بر نقش موثر رسانه‌ها در انتخابات

۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۷۸۳۸
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ماهیت دوسویه رسانه گفت: رسانه‌ها باید انعکاس دهنده همه صدا‌ها باشند.

- طبق اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نقش رسانه‌ها در حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات، با بیان این که در صورت نبودن بسترِ رسانه، مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمی‌شوند، گفت: رسانه‌ها در زمینه حضور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به کارکرد تبیینی رسانه‌ها در انتخابات، افزود: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گرو نقش‌آفرینی در انتخابات است.

خدادی وظیفه رسانه‌ها را منطبق‌سازی اطلاعات با واقعیات دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی، باید انعکاس دهنده همه صدا‌ها باشند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش رسانه‌ها را اطلاع‌رسانی به مردم در مسیر انتخابِ صحیح دانست و گفت: رسانه‌ها به جای پرداختن به اسامی باید به تبیین برنامه‌ها بپردازند.

خُدادی با اشاره به این که برخی از رسانه‌ها فقط نقد‌ها را منتشر می‌کنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف‌ها را به مردم نشان دهند.

معاون مطبوعاتی در همین رابطه بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقد‌ها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند.

خُدادی با تاکید بر ماهیت دوسویه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که با جریان یک‌طرفه فعالیت می‌کنند همان بولتن و بروشور هستند.

وی با بیان این که رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همه انتخاب‌های زندگی روزمره هم نقش آفرینی می‌کند، خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در گرو ارائه راه حل‌ها در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *