صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

ورود تعاونی‌ها به بورس/ تعاونی‌ها به روستاها و شهرستان‌ها منتقل می‌شوند

۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۴
کد خبر: ۷۱۶۲۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کارکرد تعاونی ها مهمترین خاصیت آن را مدیریت منابع سرمایه خرد اعلام کرد و گفت: تقویت تعاونی ها در روستاها به جای کلانشهرها و همچنین ورود تعاونی ها به بازار بورس از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، حمید کلانتری صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برنامه ی اصلی وزارتخانه دور کردن تعاونی ها از مراکز استان های بزرگ است. در واقع دولت درصدد است بتواند اشتغال را در روستاها و شهرهای کوچک و با کمک توسعه تعاونی ها گسترش دهد.

وی اشاره کرد: تعاونی عمران شهرستان ها یکی از بازارهای هدف وزارتخانه است دراین راستا در سال گذشته 14 تعاونی عمران شهرستانی تشکیل شد و انتظار می رود در سال جاری این رقم به 80 تعاونی برسد.

760 تعاونی دهیاری
کلانتری اضافه کرد: از دیگر کارکردهای قابل توجه تعاونی در شهرستان ها و روستاها تشکیل تعاونی دهیاری ها است که تاکنون تعداد این نوع تعاونی ها به عدد 760 رسیده است.

وی درباره موفقیت تشکیل تعاونی ها در شهرستانها گفت: یکی از دستاوردهای مهم این تعاونی ها صادرات متکی بر نیروی انسانی است که در این میان می توان به صادرات انواع صنایع دستی، شیلات، محصولات باغی – کشاورزی و فرش اشاره کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد بانکهای تعاون گفت: بسیاری از بانک های تخصصی کنونی با رویکرد تعاونی راه اندازی شد ولی ضعف کارکرد تعاونی باعث این بانکها تغییر رویه داده و الگویی را دنبال کند که سایر بانک ها دنبال کرده اند.

لزوم اشتغال زایی بیشتر توسط تعاونی
وی افزود: تعاونی ها این قابلیت را دارند با تجمیع نیروهای انسانی با توانایی های مختلف تشکیل شده و دولت را در راستای ایجاد اشتغال، رفاه و توسعه ی شهرستانها و روستاها یاری کند.

کلانتری در خصوص ورود تعاونی ها به بورس گفت: تعاونی های با سهام عام این امکان را دارند که در بورس فعالیت کرده و درآمد زایی کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *