صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فیلم| بحران تشکیل کابینه در اراضی اشغالی؛ نتانیاهو به دادگاه رفت

۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴:۳۷
کد خبر: ۷۱۴۱۶۲
بنیامین نتانیاهو همزمان با تکاپو برای ائتلاف با سایر احزاب رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، با آغاز برگزاری جلسات دادرسی خود مواجه است.
تحولات سیاسی و حقوقی در اراضی اشغالی همزمان پیش می‌روند و تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه، با آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سه گانه فساد او همراه شده است.
 
به گزارش «فرانس ۲۴»، بنیامین نتانیاهو که تلاش‌های خود را برای تشکیل کابینه در پی برگزاری انتخابات چهارم سراسری در ۲ سال افزایش داده، با برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سه گانه فساد او نیز مواجه است.
 
نخستین جلسه دادگاه پرونده ارتشا، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی نتانیاهو، روز دوشنبه، ۱۶ فروردین، به دستور قضات با حضور نتانیاهو در دادگاه منطقه قدس اشغالی برگزار شد.
 
این سومین حضور نتانیاهو در دادگاه رسیدگی به اتهام‎هایش است.
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3039826_425.mp4"]
 
انتظار می‌رود روند رسیدگی به اتهام‌های سه گانه نتانیاهو براساس کیفرخواست ارائه شده در فوریه ۲۰۲۰، طولانی شده و تا چند سال – دستکم ۳ سال- به درازا بینجامد.
 
موافقت دادگاه با خروج نتانیاهو از دادگاه پس از ساعتی از آغاز به کار آن، سبب شده گمانه زنی‌ها در مورد غیرقانونی بودن روند محاکمه تقویت شود. این مجوز پس از مخالفت دادگاه با عدم حضور نتانیاهو در دادگاه به خواسته وکلایش صادر شد.
 
سخنگوی دادگاه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جلسات دادرسی پرونده نتانیاهو هفته‌ای سه بار از دوشنبه تا چهارشنبه، برگزار می‌شود.
در حالی که دادستان ارشد رژیم صهیونیستی پرونده فساد نتانیاهو را پیش می‌برد، «روون ریولین»، رییس این رژیم قرار است جلسه رایزنی با ۱۳ حزب صهیونیست را آغاز کند که می‌تواند سرنوشت نتانیاهو را تغییر دهد.
 
ریولین روز دوشنبه با احزاب مخالف ادامه حضور نتانیاهو در سمت نخست وزیری پس از ۱۲ سال و موافقان ادامه کار او دیدار و مذاکره می‌کند.
 
به گزارش «تایمز آو اسرائیل»، اظهارنظر ریولین مبنی بر اجتناب از تشکیل کابینه با ائتلافی غیرمعمول، انتقاد اعضای لیکود را برانگیخت.
 
فرصت تشکیل کابینه برای احزاب صهیونیست ۲۸ روز است که تا ۱۴ روز دیگر نیز قابل تمدید است.
 
چهارمین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی در کمتر از ۲ سال ۲۳ مارس ۲۰۲۱ برگزار شد.
 
«لیکود»، حزب متبوع نتانیاهو در انتخابات مذکور ۳۰ کرسی را کسب کرد؛ این در حالی است که تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی نیاز به کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست دارد اما پیش بینی می‌شود که نتانیاهو در نهایت موفق به ائتلاف با احزاب راستگرا و کسب ۵۲ کرسی شود.
 
نتانیاهو نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در زمان فعالیت در این سمت محاکمه می‌شود؛ او در تلاش برای کارشکنی در فعالیت این دادگاه، از انتصاب وزیر دادگستری دائمی خودداری می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *