صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فیلم| دستبند زدن پلیس آمریکا به کودک سیاه‌پوست

۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳:۱۰
کد خبر: ۷۱۲۷۷۳
انتشار تصاویری از بازداشت کودک ۵ ساله از سوی پلیس آمریکا واکنش‌هایی در این کشور به همراه داشته است.

- تصاویر ویدیویی تازه منتشر شده ضبط شده توسط دوربین پلیس آمریکا نشان می‌دهد که ۲ افسر پلیس مریلند پسر بچه ۵ ساله‌ای را دستبند زده و مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

به گزارش «اِن بی سی نیوز»، اداره پلیس شهر مونتگومری این تصاویر ویدیویی را که در ژانویه سال ۲۰۲۰ ضبط شده، به تازگی منتشر کرده است.

«ویل جاواندو»، عضو شورای مونتگومری، می‎گوید «من این تصاویر را با وحشت تماشا کردم؛ آنچه را که می‌توان توصیف کرد فقط یک کابوس است که نزدیک به یک ساعت اتفاق افتاده است».

این تصاویر ویدیویی پس از آن آغاز می‌شود که پلیس پسری را که هویتش شناسایی نشده است، در خیابانی در جنوب مریلند پیدا می‌کند.

بخش‌هایی از این تصاویر ویدیویی که تاریخ آن به چهاردهم ژانویه گذشته برمی‌گردد، نشان می‌دهد ماموران اداره پلیس کودک ۵ ساله را به دلیل خروج بی اجازه از محوطه مدرسه بازداشت و به اداره پلیس منتقل می‌کنند.

ماموران پلیس مریلند پس از حضور مادر این کودک، چند بار از او می‌خواهند که فرزندش را کتک بزند، اما مادر او از انجام این کار امتناع می‌کند.

 

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3032329_908.mp4"]


گریه‌های کودک ۵ ساله و درخواستش از ماموران پلیس برای آزاد کردن وی، بخش دیگری از این ویدیوی جنجالی است.

به دنبال حضور مادر این کودک، ماموران پلیس مریلند مقابل چشمان مادر آمریکایی به فرزندش دستبند زدند.

یکی از افسران پلیس آمریکا خطاب به این کودک وحشت زده و گریان می‌گوید «احساس می‌کنی که می‌توانی خودت تصمیم بگیری؟ آیا بزرگسال شدی؟ آیا ۱۸ سالته؟ چرا امروز از مدرسه بیرون رفتی؟ من اهمیتی به این نمی‌دهم که نمی‌خواهی به مدرسه بروی، اما تو حق انتخاب نداری، متوجه می‌شوی؟».

در فیلم دیده می‌شود که پس از گرفتن بازوی کودک ۵ ساله توسط یک مامور پلیس مریلند آمریکا، وی شروع به گریه می‌کند، اما پس از گریه این کودک، افسر پلیس خطاب به او می‌گوید «بهتر است گریه کردن را تمام کنی؛ نمی‌خواهم صدای گریه‌هایت را بشنوم».

در بخش دیگری از این ویدیو، یکی از افسران پلیس، کودک را یک «کوچولوی وحشی» خطاب می‌کند و در واکنش به گریه‌های او فریاد می‌زند «صدایت را بِبُر».

پس از این برخورد نیرو‌های پلیس مریلند، خانواده این کودک در ماه ژانویه از ماموران پلیس دخیل در بازداشت فرزندشان و همچنین مسئولان شهر و اداره آموزش و پرورش مریلند به دادگاه شکایت کردند.

به گفته خانواده وی، این کودک پنج ساله به دنبال بازداشتش توسط نیرو‌های پلیس مریلند و رفتار تندشان، دچار «پریشانی عاطفی شدیدی» شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *