صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۲ اسفند

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲:۵۱
کد خبر: ۷۰۹۲۸۳
موضع اردن در قبال مسجد الاقصی، تایید نقش دونالد ترامپ در شورش کپیتال هیل توسط آخرین وزیر دفاع وی و طرح ۱۶ کشور برای تشکیل ائتلاف ضد تحریم از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

– مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۱۹ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۲ میلیون و ۶۴۱ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۹۴ میلیون و ۷۳۱ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*اردن: اجازه نمی‌دهیم اسراییل در امور مسجدالاقصی مداخله کند

«ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، می‎گوید مسجدالاقصی، مکان مخصوصی برای عبادت مسلمانان است و رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر آن ندارد.

به گفته وی، «مسجد الاقصی در قدس اشغالی قرار دارد و در نتیجه ما هیچ گونه مداخله اسراییلی در امور آن را نمی‌پذیریم.»

بر اساس معاهده صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی از سال ۱۹۹۴ تحت اداره اوقاف اسلامی قدس قرار دارد و این مکان، صرفا برای عبادت مسلمانان است.

*بایدن: تلفات کرونا در آمریکا از مجموع تلفاتمان در ۳ جنگ بیشتر است

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، ضمن سخنرانی به مناسبت نخستین سالگرد تعطیلی کسب و کار‌ها در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، آمار‌هایی از تلفات بی‌ سابقه این بیماری همه گیر در آمریکا ارائه کرد.

رییس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۲۷ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باخته اند گفت که این رقم از مجموع آمریکایی‌های کشته شده در جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حادثه ۱۱ سپتامبر بیشتر است.

* ۲۴ نماینده کنگره آمریکا خواستار «توافق جامع» با ایران شدند

۲۴ قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا ضمن طرح پاره‌ای انتقادات به برجام، خواستار رسیدن به توافق جامع با ایران شدند.

«جاش گاتیمر»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری توییترش نوشت این نامه که به ابتکار او تنظیم شده خواستار محدودیت‌های شدید علیه ایران است و به امضای ۲۴ قانونگذار از هر دو حزب رسیده است.

*طرح ۱۶ کشور از جمله ایران و چین برای تشکیل ائتلاف ضد تحریم

۱۶ کشور از جمله ایران و چین در تلاش برای تشکیل ائتلافی جهت دفاع از «منشور ملل متحد» و مقابله با تحریم‌ها هستند.

نام این ائتلاف «گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد» است و آنها در سندی برای معرفی طرح خود نوشته‌اند «چندجانبه‌گرایی در حال حاضر تحت حملات بی‌سابقه قرار گرفته و این تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.»

ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا بنیانگذاران این گروه هستند.

*افشاگری وزیر دفاع سابق آمریکا درباره نقش ترامپ در حمله به کنگره

«کریستوفر میلر»، آخرین وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، نقش ترامپ را در تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی‌ ماه) تایید کرد.

«میلر»، گفت «مسئله این است که آیا بدون سخنرانی رییس جمهور کسی به سمت ساختمان کنگره رفته و به آن حمله می‌کرد؟ به نظرم کاملا روشن است که بدون اظهارات ترامپ چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.»

*دستگیری ۵ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

رژیم صهیونیستی ۵ کودک فلسطینی را که هنگام جمع‌آوری گیاهان در نزدیکی پاسگاهی در کرانه باختری اشغالی مورد تعرض شهرک نشین‌های صهیونیست قرار گرفته بودند، به مدت چند ساعت بازداشت کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *