صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پالایشگاه نفت شازند باید به منظور حفظ محیط زیست اقدامات لازم و فوری را انجام دهد

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۰۷۳۱۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن بازدید از از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، تاکید کرد که در زمینه‌ی اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن و ارتقای فضای سبز پیرامونی و انجام فیلتراسیون مناسب و به روز در پالایشگاه امام خمینی (ره) باید اقدامات لازم و فوری انجام شود.

- حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی طی بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و در نشست مشترک با غلامحسین ر‌مضان پور مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت: گزارشی که مدیران این شرکت ارائه کردند بیانگر اقدامات ارزشمند مجموعه متعهد، متخصص و تلاشگر پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند است که افتخاری بزرگ برای شهرستان شازند، استان مرکزی و کشور محسوب می‌شود و من از همه زحمات و مجاهدت‌های شما تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: امروز اگر کسی در حیطه تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی کشور کار کند در واقع یک عبادت حقیقی را انجام داده است و خداوند در قرآن کریم این وعده را داده است که کسی که تخصصی دارد و امانت دار باشد را دوست دارد و به لطف حضرت حق این نعمت در اختیار شما مدیران پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند قرار گرفته و شکرگزاریش این است که با تمام توان و قدرت برای اعتلای اسلام و اقتدار انقلاب کوشش نمایید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند که ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم و در دنیا درخشیدیم و هرجا که جهادی و انقلابی رفتار نکردیم عقب ماندیم، پس وظیفه‌ی همه‌ی ماست که هر کسی در هر میدانی حضور دارد مرد و مردانه کار کند و گره گشایی نماید و ظرفیت چهار برابری تولید بنزین و ثبت ۱۵ میلیون نفر ساعت کار بدون خطر و حادثه و تولید برخی از محصولات انحصاری نشانگر انجام کار جهادی و انقلابی است که به شما از این بابت تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان داشت: درخواست من از شما این است که به حفظ وضعیت موجود اکتفا نکنید و با در نظر داشتن یک افق نگاه وسیع‌تر و جامع تر، به حرکت رو به جلوی خود سرعت بخشید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: متأسفانه امروز ما می‌بینیم آن مقداری که شهرستان‌های شازند، ساوه و اراک در تولیدات ملی نقش دارند، به همان نسبت نفع و فایده‌ای از درآمد‌ها و عواید ندارند و چیزی که نصیب مردم این استان شده رنج، زحمت، آلایندگی صنایع و مشکلات پیرامون آن هاست و آثار خوب و مطلوبی در زندگی مردم این خطه نداشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با همدلی و هم افزایی مسئولین و مدیران و با یک خرد جمعی می‌توان این حق را مطالبه کرد و مشکلات را کاهش داد و در جهت ارتقای سطح رفاه و آسایش زندگی مردم استان مرکزی گام برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: در زمینه‌ی اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن و ارتقای فضای سبز پیرامونی و انجام فیلتراسیون مناسب و به روز در پالایشگاه امام خمینی (ره) باید اقدامات لازم و فوری انجام شود تا شاهد آلایندگی‌های کمتری باشیم چراکه صنعت و تکنولوژی و اقتصاد پویا همه برای رفاه حال بشریت آمده است نه اینکه فقط سلامت انسان‌ها را به خطر بیاندازد و از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان مرکزی حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم است.

وی در پایان بیان داشت: حفظ و ارتقای امنیت و حفاظت فیزیکی پالایشگاه از دیگر نکاتی است که مورد تأکید است و دقت و نظارت بیشتری را می‌طلبد که امید است با به کارگیری سیستم‌های نظارت الکترونیکی پیشرفته و نیرو‌های انسانی کارآزموده، این مهم محقق شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *