صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

نقش حوزه علمیه در تدوین کتب درسی دانش آموزان

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۵:۰۱
کد خبر: ۷۰۶۵۹۲
معاون برنامه ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارتباط نهادینه با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارد و تاثیر زیادی در کیفیت آموزشی و تدوین کتاب‌های درسی داشته است.
علی محبی، معاون برنامه ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور در گفتگو با میزان گفت: جدیدترین مصداق بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، ترکیب اعضای شورای برنامه‌ریزی درسی گروه‌های درسی است که اساتید دانشگاهی و نمایندگان حوزه علمیه در آن دیده شده و در سال جاری نیز به خوبی عمل شده است.

محبی ادامه داد: مصداق بارز آن، اینکه از سال گذشته با مدیریت حوزه‌های علمیه، مکاتبه و تعاملی صورت گرفت و نمایندگان تخصصی حوزه علمیه برای هر یک از گروه‌های درسی یازده‌گانه معرفی و توسط گروه‌های درسی به جلسات شورا‌های برنامه‌ریزی دعوت شدند و از توان و ظرفیت علمی و کارشناسی آن‌ها استفاده شد.

وی گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه باید با یکدیگر در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت همکاری و تعامل داشته باشند. محتوای خوب و مناسب و معلم هر دو در موضوع تربیت محوریت دارند، بنابراین در کنار تدوین محتوا‌های مناسب، توانمندسازی نیروی انسانی نیز ضروری است. حوزه‌های علمیه کشور در بررسی و تدوین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مشارکت دارد که در شورای عالی آموزش و پرورش به این مهم توجه جدی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت: همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش سابقه طولانی دارد؛ اما از ۱۴ سال پیش، عنوان «ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش» تثبیت شد و در این سال‌ها برنامه‌ها و طرح‌های متنوع و متعددی توسط این ستاد به اجرا درآمد، اما از سال گذشته موفق شدیم برنامه ۵ ساله‌ای را با جامعیت موضوعی و مستند به مفاد سند تحول و چشم انداز حوزه طراحی کنیم.

نقش دانشگاه در تدوین کتب درسی دانش آموزان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *