صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مشاوران خانواده نقش بسزایی در سالم سازی خانواده‌ها دارند

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۱۴
کد خبر: ۷۰۵۳۰۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مشاوران خانواده می‌توانند نقش موثری در سالم سازی خانواده‌ها و جلوگیری از طلاق و ایجاد مشکلات برای فرزندان طلاق ایفا کنند.

- موسی خلیل الهی در آیین تحلیف اولین گروه از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت بنیان خانواده از ابعاد مختلف در دین اسلام، اظهار داشت: اهمیت موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند در خانواده نشانگر جایگاه خانواده بوده، اگر خانواده در تربیت فرزندان سالم و تحویل آن به جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کند قطعا آن جامعه از زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خوبی برخوردار خواهد بود و تبدیل به جامعه‌ای شاداب خواهد شد.

وی افزود: اگر روند فرزند آوری و تربیت آن به درستی انجام نشود خود خانواده می‌تواند به مرکز آسیب تبدیل شده و کل جامعه تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اساسی در جامعه موضوع طلاق و آثار ناشی از آن بوده که آسیب‌های متعددی به جامعه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: قانونگذار برای اولین بار خواسته یک ظرفیتی را آماده کند که بتواند نقشی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی ایفا کند.

وی ادامه داد: مشاوران خانواده می‌توانند نقش موثری در سالم سازی خانواده‌ها و جلوگیری از طلاق و ایجاد مشکلات برای فرزندان طلاق ایفا کنند.

خلیل الهی تاکید کرد: مشاوران خانواده باید به این موضوع توجه داشته باشند که در راستای قانون حمایت از خانواده وارد این مساله می‌شوند و باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، اینکه پرونده‌ای ارجاع می‌شود اگر صرفا برای رفع تکلیف مراحل مشاوره را انجام داده و به دادگاه ارجاع شود هدف مد نظر قانونگذار محقق نخواهد شد.

وی بیان کرد: نوع برخورد و رفتار مشاوران در نتیجه کار تاثیر گذار بوده باید به دنبال جلب اعتماد مردم و دستگاه قضایی بود تا مردم به منظور مراجعه برای حل مشکلات رغبت داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *