صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تصمیم دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی چیست؟

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۹
کد خبر: ۷۰۱۵۳۸
رییس‌کل بانک مرکزی در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: تصمیمی برای تغییر ارز ۴۲۰۰ دارو و کالا‌های اساسی، در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت اتخاذ نشده است.
_ تسنیم نوشت: عبدالناصر همتی در خصوص تصمیم دولت در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: درخصوص بودجه حتماً مسئولین محترم سازمان برنامه و بودجه اطلاعات لازم را منتشر می‌کنند، ولی درحدی که بنده درجریان هستم نکات اصلی و کلیدی لایحه بودجه در چارچوب لایحه قبلی امروز با حضور و مشارکت تیم اقتصادی دولت بررسی شد.
 
رییس‌کل بانک مرکزی درباره جمع‌بندی نهایی بودجه ۱۴۰۰ در دولت، گفت: به‌نظرم تا فردا لایحه بودجه در دولت نهایی بشود.
 
به‌گفته وی، تصمیمی برای تغییر ارز ۴۲۰۰ دارو و کالا‌های اساسی، در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت اتخاذ نشده است.
 
 لایحه بودجه ۱۴۰۰ که آذرماه به مجلس شورای اسلامی رفته بود، بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق و اعمال برخی تغییرات اساسی از جمله حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، در صحن علنی مجلس رد شد.
 
بعد از رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، دولت موظف شد در اسرع وقت اصلاحیه‌های لازم را در لایحه بودجه اعمال کند و مجدداً بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کند.
 
از مهمترین اختلافات دولت و مجلس در خصوص بودجه ۱۴۰۰، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی بود، مجلسی‌ها ادامه پرداخت این نوع ارز را باعث افزایش رانت  و فساد می‌دانند و دولت معتقد است الآن زمان حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست چراکه اثر مستقیم در قیمت سایر کالا‌ها خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *