صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کارگرپور: تعویق رقابت‌های قایقرانی انتخابی المپیک به سودم شد/ در کایاک رقابت سختی با رقبایم خواهم داشت

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۷۴۱۴
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
بانوی قایقران کایاک ایران گفت: با وجود اینکه بیشتر از نیمی از قایقرانان تیم ملی از استان گیلان هستند، هیچ حمایتی از سوی مسئولان شهر رشت و استان گیلان ندیده‌ایم.

تانیا کارگرپور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت آمادگی خود در اردو‌های تیم ملی قایقرانی که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا آماده می‌کنند، اظهار داشت: درحال حاضر شرایط جسمی خوبی دارم و در آمادگی مطلوبی به سر می‌برم و، چون فعلا اردو تعطیل است تمریناتم را زیر نظر مربی خودم در بندر انزلی پیگیری می‌کنم. پس از برگزاری مسابقات کشوری و تست انتخابی تیم ملی در مهرماه، بیشتر نفرات اول دختران و پسران در ماده‌های مختلف از استان گیلان بودند و فدراسیون قایقرانی به همین خاطر تصمیم گرفت که اردوی تیم ملی آب‌های آرام در بندر انزلی برگزار شود.

بانوی قایقران کایاک ایران با اشاره به سطح کیفی بالای لیگ برتر قایقرانی خاطرنشان کرد: پس از پایان این دو مرحله اردو، مسابقات لیگ برتر قایقرانی را داشتیم که باتوجه به حضور تمامی پاروزنان ملی‌پوش و نفرات شناخته شده این دوره از رقابت‌های لیگ از سطح کیفی بالایی برخوردار بود. همچنین برای نخستین بار لیگ قایقرانی به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد که این موضوع هم باعث افزایش انگیزه قایقرانان می‌شود و از طرفی دیگر باعث جذب اسپانسر‌ها و جلب توجه نوجوانان مستعد می‌شود.

ملی‌پوش کایاک ایران درمورد میزان شانسش برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی در قاره آسیا، تصریح کرد: رقابت‌های قایقرانی در المپیک بالاترین سطح کیفی را دارد و آرزوی هر ورزشکاری است که در این بازی‌ها حضور داشته باشد. من هم تمام سعیم را می‌کنم که که بتوانم سهمیه المپیک را در اردیبهشت ماه کسب کنم. در رقابت‌های انتخابیی المپیک در آسیا در بخش یک نفره ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر رقابت سختی با رقبایم خواهم داشت، زیرا بیشتر کشور‌های مدعی در آسیا در بخش کایاک، موفق به کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی نشده‌اند و تمام توانشان را می‌گذارند که در مسابقات انتخابی در اردیبهشت ماه موفق به کسب سهمیه شوند، ولی من هم از شانس بالایی برای کسب سهمیه برخوردارم و امیدوارم به این افتخار دست یابم.

دارنده دو مدال نقره جوانان آسیا درباره اینکه تا چه میزان از شرایط رقبایش شناخت دارد، اظهار کرد: بخاطر شرایطی که کرونا در یک سال گذشته ایجاد کرده حدود یک سالی می‌شود که هیچ مسابقه مهم بین‌المللی برگزار نشده است و به همین دلیل من هم از سطح آمادگی قایقرانان کشور‌های دیگر اطلاعات چندانی ندارم.

وی درمورد تعویق دوماهه مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا و تاثیر این تعطیلی‌ها اظهار داشت: به نظرم تعطیلی مسابقات در یک سال گذشته باعث شده بتوانم با آرامش تمرین کنم، اما از سوی دیگر این تعویق‌های مکرر باعث کاهش انگیزه ورزشکاران می‌شود، زیرا یک ورزشکار برای دیدن نتیجه تمریناتش نیاز به شرکت در مسابقه دارد. خوشبختانه در ایام کرونایی منظم تمرین کردم و همین دو ماه تعویقی که اخیرا اعلام شد باعث می‌شود با آمادگی بیشتری در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنم و در کل این مسئله به نفعم شد.

قایقران تیم ملی ایران ادامه داد: پس از رقابت‌های انتخابی المپیک باید در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد و همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین شرکت کنیم و باتوجه به برنامه ریزی‌های فدراسیون قایقرانی، کسب مدال در این دو رویداد مهم در اولویت اهدافم قرار دارند و تمام سعیم بر اینست که در این رویداد روی سکو بایستم.

این بانوی عضو تیم ملی کایاک با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان ورزش استان گیلان نسبت به قایقرانان عضو تیم ملی، تاکید کرد: تاکنون یک مسئول از استان گیلان حتی حالمان را هم نپرسیده است و باوجود اینکه بیشتر از نیمی از قایقرانان تیم ملی از استان گیلان هستند، هیچ حمایتی از سوی مسئولان شهر رشت و استان گیلان ندیده‌ایم، ولی کاش ذره‌ای به فکر ما بودند.

کارگرپور در پایان با اظهار رضایت از حمایت‌های فدراسیون از ملی‌پوشان قایقران گفت: فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند که از همه نظر از ملی‌پوشان حمایت کند. هرچند حقوقی که می‌گیریم ناچیز است، اما در همین ماه‌های اخیر افزایش حقوق داشته‌ایم و مطمئنم شرایط روز به روز بهتر خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *