صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اقدامات آمریکا و تشدید بحران انسانی در یمن

۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۲۱۵۴
اقدام آمریکا علیه جنبش انصارالله یمن می‌تواند بحران بشردوستانه در این کشور را عمیق‌تر کند.

- خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا قصد دارد جنبش انصارالله یمن را در فهرست تروریسم خود قرار می‌دهد.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا این خبر را تایید و اعلام کرد که واشنگتن تعدادی از مقام‎های جنبش انصارالله را در فهرست تروریسم خود قرار خواهد داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت حقوق بشر یمن جدیدترین گزارش خود درباره جنایات ائتلاف سعودی را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲ در یمن منتشر کرد.

این جنایت‌ها با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و کشور‌های غربی صورت گرفته است.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که اقدام آمریکا می‌تواند روند صلح و اقدامات بشردوستانه را در یمن با مشکل مواجه کند.

نشریه واشنگتن پست در این باره می‌نویسد «پس از درگیری‌های داخلی، دولت ترامپ، حوثی‌ها(انصارلله) را یک گروه تروریستی اعلام می‌کند؛ این اقدام نگرانی‌های بشردوستانه را افزایش داده است.»

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که این تصمیم دولت آمریکا موجب نگرانی شده و چندین گروه حقوق بشری و امدادرسان ابراز نگرانی کرده اند که بحران بشردوستانه در یمن عمیق تر خواهد شد.

واشنگتن پست می‌افزاید «نهاد‌های بشردوستانه و دیپلمات‌های خارجی ابراز نگرانی کرده اند که اقدام دولت ترامپ می‌تواند مذاکرات صلح یمن را پیچیده کند.»

واشنگتن پست می‌گوید که پیش از این حدود ۲۵۰ هزار نفر در یمن جان خود را بر اثر نبود غذا، دارو، امکانات بهداشتی و دیگر دلایلی غیر مستقیم جان خود را از دست داده اند.

تعدادی از مقام‎های دولت آمریکا به شرط ناشناس ماندن به واشنگتن پست اذعان کرده اند که ده‌ ها گروه بشردوستانه و مقام‎های کشور‌های دیگر با این تصمیم مخالفت کرده اند.

وزارت حقوق بشر یمن، به تازگی گزارشی را درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدای حملات در سال ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۰ ارائه کرد.

وزارت حقوق بشر یمن در گزارش خود می‎گوید حملات ائتلاف سعودی موجب نابودی صد‌ها هزار منزل مسکونی شده است.

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید بمباران ائتلاف سعودی تاکنون به تخریب ۳ هزار و ۹۳۰ پل و راه ارتباطی شده است.

همچنین تجاوز ائتلاف سعودی منجر به شهادت ۱۶ هزار و ۸۰۲ نفر شده که از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۳ نفر کودکان و ۲ هزار و ۳۶۱ نفر زنان هستند.

این تجاوز به مجروح شدن ۱۹ هزار و ۳۷۵ نفر شده که ۴ هزار و ۳۶ نفر از این افراد کودکان و ۲ هزار و ۹۹۴ نفر نیز زنان هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *