صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

گسترش عدالت در مناطق محروم از محور‌های مهم سند تحول قضایی است

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۲۰
کد خبر: ۶۹۱۶۵۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری ایلام گسترش عدالت در مناطق محروم را از محور‌های مهم سند تحول قضایی خواند و گفت: تلاش داریم تا با توجه ویژه به شهرستان‌ها و تامین نیاز آن‌ها، در جهت ارتقاء خدمت رسانی و دسترسی آحاد مردم به عدالت آسان گام برداریم.

- در ادامه سلسله بازدید‌های رئیس کل دادگستری ایلام از حوزه‌های قضایی استان، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه به صورت از پیش اعلام نشده از دادگاه عمومی بخش زرین آباد بازدید کرد.

دهقانی در دیدار با قضات و کارمندان این حوزه قضایی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات آنان، خدمت به مردم در دستگاه قضایی بویژه خدمت در مناطق محروم را توفیق الهی و دارای ارزش مضاعف عنوان کرد.

وی گسترش عدالت در کلیه نقاط کشور بخصوص در مناطق محروم را از محور‌های مهم سند تحول قضایی خواند و اظهار داشت: تلاش داریم تا با توجه ویژه به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان و تامین نیاز آن‌ها به قضات، کارمندان، ملزومات و تامین سایر نیازها، در جهت ارتقاء خدمت رسانی و دسترسی آحاد مردم به عدالت آسان گام برداریم.

دهقانی با بررسی وضعیت آماری حوزه قضایی زرین آباد، بر کاهش تعداد پرونده‌های موجود، مدیریت تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم و افزایش تعداد ابلاغ‌های الکترونیک تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به روحیه سازش پذیری و گذشت مردم این حوزه قضایی، باید تلاش شود تا اختلافات با محوریت شورای حل اختلاف و با بهره مندی از ظرفیت بزرگان، مصلحان، ریش سفیدان و متنفذین این بخش به صلح و سازش ختم شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان همچنین با تعدادی از مردم و مراجعین دادگاه بخش زرین آباد به صورت رو در رو ملاقات کرد و ضمن بررسی درخواست‌ها و استماع مشکلات آنان، دستورات مقتضی را صادر نمود. وی اذعان داشت: تکریم ارباب رجوع و مهربانی و مدارا با مردم باید مورد توجه ویژه قضات و کارمندان حوزه‌های قضایی استان باشد.

گفتنی است رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و معاون قضایی رئیس کل دادگستری، دکتر دهقانی را در این بازدید همراهی و از بخش‌ها و واحد‌های مختلف این حوزه قضایی بازرسی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *