صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ملاقات مردمی ۵۶ نفر از مراحعین با رییس دادگستری ایلام

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۳۸۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
۵۶دیدار مردمی علی دهقانی رییس کل دادگستری ایلام با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
- ۵۶دیدار مردمی علی دهقانی رییس کل دادگستری ایلام و معاونین قضایی ، با اقشار مختلف مردم و مراجعین به دستگاه قضایی ، با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

در حاشیه این دیدار، رییس کل دادگستری استان به اهمیت رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم و مراجعین اشاره کرد و اظهار داشت: در سند تحول دستگاه قضایی که اخیرا از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شد، تکریم ارباب رجوع و کرامت مداری و رسیدگی به تظلمات، شکایات و دعاوی آنان به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

دهقانی اذعان داشت: لزوم فراهم نمودن زمینه ارتباط آسان و مستقیم مردم و مراجعین به دادگستری با مسئولین قضایی، برخورد توام با مهربانی و کرامت در عین رعایت عدالت و قاطعیت قضایی و پیگیری درخواست‌ها و مشکلات آنان به کلیه حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم سبب اطلاع و نظارت مسئولین از فرآیند انجام امور، اطلاع از نواقص و کاستی‌های موجود و ایجاد حس عدالت در بین مردم می‌شود و بر همین اساس ملاقات‌های مردمی به صورت جدی در دستور کار مسئولین قضایی استان قرار دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام خاطرنشان کرد: دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام به ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی مراجعان و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی و خدمت رسانی بهتر به مردم انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری استان ایلام پس از بررسی درخواست‌های مطرح شده از قبیل درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، درخواست بازبینی و بررسی مجدد برخی از پرونده‌ها، درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و تقاضای عفو و بخشودگی، به منظور رفع مشکلات موجود و پیگیری مطالبات شهروندان، دستورات لازم را صادر کرد.

متقاضیان دیدار با رییس کل دادگستری ایلام، می‌توانند با مراجعه به وب سایت دادگستری کل استان به نشانی https://dadgostari-il.eadl.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
 
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *