صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روسیه: به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا سازمان ملل را با مشکل روبرو می‌کند

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۸۳۰۴۸
وزارت خارجه روسیه در واکنش نسبت به موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا اعلام کرد: این موضوع احتمالا تلاش‌های سازمان ملل با هدف حل معضل را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

- طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه ضمن صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه موضع آمریکا در قبال صحرا منجر به ایجاد خشونت جدید در منطقه می‌شود، تاکید کرد: به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا احتمالا تلاش‌های سازمان ملل با هدف حل معضل را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، تصمیم آمریکا در این باره گامی یک‌جانبه تلقی می‌شود که ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

طبق این بیانیه، دولت دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا در این تصمیم اصول قانونی به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی برای حل و فصل مشکل صحرا را نابود کرده است، اصولی که در چارچوب وضعیت نهایی برای این منطقه را از طریق همه‌پرسی تعیین می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: موضع‌گیری جدید آمریکا احتمالا به طور جدی تلاش‌های سازمان ملل برای پیشبرد حل مساله صحرا را با مشکل روبه‌رو کند و به بحران در روابط بین طرف‌های مربوطه بینجامد و منجر به دور جدید خشونت‌ها در منطقه صحرا و ساحل خواهد شد.

وزارت خارجه الجزایر نیز اعلام کرده است که، تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا وجاهت قانونی نداشته و برخلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل است و مساله صحرای غربی مساله حل و فصل استعماری است.

وزارت خارجه الجزایر تاکید کرده است که، این تصمیم آمریکا تمام تلاش‌های کاهش تنش به کار گرفته شده تا به الان را از بین می‌برد.

وزارت خارجه الجزایر در این بیانیه با تاکید بر موضع الجزایر اعلام کرده است که، موضع این کشور مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی و علیه منطق زور و قرارداد‌های مشکوک بوده و این کشور بر حمایت ثابت خود از مساله مردم صحرا تاکید می‌کند.

وزارت خارجه الجزایر همچنین اعلام کرده است: حل مساله صحرای غربی به واسطه قانون بین‌الملل و عقیده راسخ سازمان ملل و اتحادیه آفریقا ممکن خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *