صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کشف بیش از 28 تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری/ افزایش 22درصدی آمار دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۹۱
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت الاسلام اکبری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 28 تن از انواع مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 7درصد افزایش داشته است.
«حجت الاسلام محمد صادق اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته 28 تن و 717 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است، اظهارکرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 7 درصدی داشته است.

وی افزود: امنیت جامعه و مردم همواره مورد تاکید دستگاه قضایی است و با هر جرمی که امنیت استان هرمزگان را به خطر می‌اندازد، به شدت مقابله می‌کنیم.

این مسئول عالی قضایی در ادامه بیان کرد: در همین مدت 3 هزار و 494 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که 22درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین 92 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده و 23 قبضه سلاح، 374 دستگاه انواع خودرو از این افراد کشف و ضبط شده است.

حجت الاسلام اکبری افزود: در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی کشور و تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر برخورد شدید و اعمال مجازات‌های سنگین برای سوداگران مرگ و قاچاقچیان عمده مواد مخدر، در جهت صیانت از امنیت جامعه، 10تن از قاچاقچیان و اشرار سنگدل با مجموع بیش از 398 کیلوگرم مواد مخدر محکوم به اعدام شدند.

وی گفت: از این مقدار بیش از 70 کیلوگرم آن از نوع هروئین، 200کیلوگرم تریاک، 105 کیلوگرم کراک،  4 کیلو گرم حشیش و 19 کیلو گرم مرفین بوده است و این افراد در راستای اعمال مجرمانه خویش، مبادرت به حمل، نگهداری  و فروش آن در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان‌های همجوار می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: در نهایت حکم 6تن از قاچاقچیان، در شعبه دوم دادگاه انقلاب بندرعباس و 4 تن دیگر در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان میناب صادر و پس از تأیید و تنفیذ دادستان کل کشور صبح دیروز در محوطه زندان مرکزی بندرعباس و زندان شهرستان میناب ، به مرحله اجرا درآمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *