صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ترامپ و کندی نظام حقوقی آمریکا

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۸۶۳۷
دونالد ترامپ سال‌ها از کندی ذاتی نظام حقوقی آمریکا به نفع خود استفاده کرده است، اما این کندی در رقابت انتخاباتی برای وی مزیتی نداشت.

- دونالد ترامپ بیشتر زندگی خود را درگیر قانون بوده است و برای بیشتر مواقع، او توانسته است قانون را پشت سر بگذارد.


پایگاه «اسلیت»، ضمن اعلام این مطلب، می‎نویسد «جیمز زیرین در کتاب خود در رابطه با معاملات تجاری دونالد ترامپ نوشته، ترامپ همواره با استفاده از ترفند‌های گوناگون از جمله دادن پول بیشتر به وکلا، تجدید نظرخواهی، اعلام دروغین ورشکستگی و ترساندن طرف‌های دیگر دعوی حقوقی، روند‌های حقوقی را طولانی‌تر از حد معمول می‌کرده است.»

به نوشته این پایگاه، «در بیشتر مواقع، زمان، لبه‌های تیز نظام قانونی را به نفع ترامپ خنثی کرده و عواقب آن را جبران می‌کرد؛ ترامپ حتی در طول دوره ریاست جمهوری خود از همان سرعت لاک پشت گونه نظام حقوقی آمریکا بهره‌ مند شده بود.»

ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا سرانجام با وجود قانون، عملی شد و سرانجام برخلاف قانون بخش‌هایی از دیوار در مرز آمریکا و مکزیک ساخته شد و صد‌ها کودک با وجود قانون از خانواده‌های خود جدا شدند.

ممکن است هرگز کسی از همه سوءاستفاده‌های ترامپ مطلع نشود و برای مدت‌ها در مورد بدترین آنها پاسخگویی واقعی وجود نداشته باشد؛ هنوز هم برای کندی سرعت حقوقی آمریکا حرف‌هایی برای گفتن وجود دارد.

ترامپ در تمام طول زندگی خود و به خصوص در زمان دوره ریاست جمهوری اش، سعی در ریل گذاری قانون در جهتی داشته که در آخر به نفعش باشد؛ وی حتی با انتصاب افراد مورد نظرش در دادگاه عالی آمریکا سعی داشت تا از این نهاد در زمان مورد نیازش بهره بگیرد.

 «اسلیت» در بخش دیگری نوشت «اما ترامپ تاکنون به نظر می‌رسد که در این مورد، یعنی نتایج انتخابات آمریکا، نتوانسته است آنطور که می‌خواهد نتیجه را به نفع خود تغییر دهد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *