صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

برقراری ۱ میلیون تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی/ کرونا استرس و اضطراب مردم را افزایش داده است

۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۷۶۳۳۶
به گفته معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، کرونا استرس و اضطراب مردم را افزایش داده است.

رضوان مدنی در گفت‌وگو با میزان گفت: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همه روزه از ساعت ۸ صبحتا ۱۲ شب پاسخگوی تمام عزیزان در سراسر کشور است.  

وی افزود:افرادی که حس می‌کنند در زمینه‌های مختلف روحی و روانی اعم از استرس، پرخاشگری، وسواس، مشکلات خواب و... دچار مشکلاتی شدند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و با مشاوران ما صحبت کنند.

این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: همچنین افرادی که نیاز به مشاوره در زمینه های تحصیلی، تربیت فرزندان، مشکلات خانوادگی، حقوقی و اقتصادی دارند نیز می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همچنین سامانه خودارزیابی سلامت روان در ایام کرونایی ایجاد شد. در این سامانه افراد به سوالات پرسیده شده، پاسخ میدهند.

مدنی گفت: از آنجایی که این سامانه هوشمند است، تشخیص می‌دهد که فرد چه نوع مشکل روانی دارد و پس از پرسیدن سوالات تکمیلی، به مشاوران حضوری ما معرفی می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با این شماره تماس گرفته اند. همچنین از بین این افراد ۷۲ درصد خانم‌هایی بودند که عمدتا خانه دار هستند.

این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: از میان افرادی کهبه سازمان بهزیستی مراجعه غیرحضوری داشته اند، ۴۷ درصد دچار اضطراب بودند که نشان دهنده افزایش استرس در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور است.  

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کرونا بهزیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *