صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مداخله تخصصی مشاوره‌های طلاق در دستور کار دادگستری زنجان

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۷۳۲۴
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری از وقوع جرم زنجان با بیان اینکه در طلاق توافقی بسنده کردن به مشاوره‌های یکی دو ساعته و صوری کاهش حاصل نمی‌شود، گفت: مداخله تخصصی مشاوره‌های طلاق در دستور کار دادگستری این استان قرار دارد.
«حمدالله حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه در مشاوره‌های طلاق باید نگاهمان به سمت تخصصی کردن این مشاوره‌ها باشد، گفت: در استان زنجان این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به صورت پایلوت آن را انجام و به استان‌های دیگر تسری دهیم.

وی با اشاره به اینکه در طلاق توافقی نیاز به تایید مراکز مشاوره است، گفت: باید از صوری بودن فرآیند مشاوره‌ در کاهش طلاق اطمینان حاصل کرد و برای بسیاری از طلاق های توافقی نیاز به مشاوره‌های تخصصی است.
  
حسن زاده بازنگری در شیوه مشاوره‌های طلاق را نیازمند ارائه یک نقشه راه واحد دانست و گفت: در زنجان 70 درصد درخواست طلاق از سوی خانم‌ها بوده و بیشترین آمار طلاق در استان بین سنین 25 تا 35 سال است.

وی با بیان اینکه به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق در کشور رخ می‌دهد، ادامه داد: این آمار در استان زنجان به ازای هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که از سال 90 به بعد رقم طلاق رو به رشد است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم زنجان، افزود: این استان از نظر جرم و جنایت جزو سه استان پاک در زمینه پرونده‌های قضایی‌ است و در هر ماه  250 پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *