صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

انتخابات امسال مجلس از با اهمیت‌ترین انتخابات‌های تاریخ کشور است

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۵۸
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری یکی از پراهمیت ترین انتخابات‌های تاریخ انقلاب اسلامی است و در تاریخ انقلاب این اولین بار است که انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک انتخابات دیگر همزمان می‌شود.
به گزارش ، علی پورعلی مطلق در همایش فرمانداران، معاونین سیاسی فرمانداران و بخشداران استان با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اعضای ستاد انتخابات مسولیت خطیر و پیچیده‌ای برعهده دارند و امیدواریم با انجام آموزش های لازم، اتکا به قانون و با بهره گیری از تجربیات افراد متخصص در این حوزه بتوانیم یک انتخابات آرام وسالم برگزار کنیم.

او تصریح کرد: رقابت ها در انتخابات مجلس رقابتی پیچیده است و حتی اگر به تنهایی برگزارشود وبا انتخاباتی دیگر همراه نشود پروسه ای سنگین به شمار می آید.

وی از عبدالمحمد زاهدی در مقام استاندار کردستان و علیرضا آشناگر در مقام معاون سیاسی استاندار ورییس ستاد انتخابات در استان کردستان بعنوان سرمایه‌های اصلی تجربیات انتخاباتی کشور یاد کرد و گفت: با حضور این دو سیاستمدار کار کشته وزارت کشور در کردستان شک نداریم که انتخابات در کردستان بخوبی و در آرامش تمام و کمال برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات باید انتخابات را بخوبی بشناسند و با توجه به اینکه هر انتخاباتی شرایط زمانی و مکانی خاص خود را دارد بنابراین آشنایی کامل با انتخابات جاری و اشراف و تسلط برآیین نامه و قانون انتخابات یک امر بسیار ضروری است.

وی از وزارت کشور وشورای نگهبان بعنوان دو نهاد برگزاری انتخابات در کشور نام برد وگفت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات و شورای نگهبان ناظر برگزاری انتخابات است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور وظیفه ستاد انتخابات استان ها را هدایت و راهبری و مدیریت انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: در همه استان ها به تبعیت از وزارت کشور اتاق فکر انتخابات تشکیل شده و صاحب نظران و معتمدین و با تجربه های انتخابات به این اتاق فکر دعوت می شوند.

وی به ستاد انتخابات کردستان پیشنهاد کرد حتی الامکان صندوق های اخذ رای سیار را کاهش داده و تلاش کنند رای گیری بیشتر با صندوق های ثابت انجام پذیرد زیرا اطمینان و اعتماد بیشتری به مردم می بخشد ونیز احتمال فساد در انتخابات را به صفر می رساند.

مطلق همچنین اظهار داشت: برگزاری انتخابات بصورت مکانیزه در همه استان ها قطعی نیست وما باید رسالت خود را درسلامت انتخابات به تمامی بکار بگیریم.

وی تاکید کرد: همه هزینه های برگزاری انتخابات و دستمزد های هیات اجرایی تامین شده و دستمزد این نیروها به تاخیر نمی افتد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *