صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

لزوم افزایش تلاش‌های بین المللی برای حل بحران سوریه

۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۰۲۸
وزیر خارجه اردن ضمن هشدار درباره قدرت گرفتن تروریست‌ها در جنوب سوریه بر لزوم افزایش تلاش‌های بین المللی برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

- طبق گزارش خبرگزاری اردن، ایمن الصفدی در دیدار امروز خود با هیاتی از روسیه که شامل مقامات عالی‌رتبه از وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور از جمله الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهور آن بودند، خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به راهکاری سیاسی مورد قبول سوری‌ها برای بحران این کشور شد و درباره قدرت‌گیری مجدد برخی گروهک‌های تروریستی در جنوب سوریه هشدار داد.

وزیر خارجه اردن با تاکید بر اهمیت دست‌یابی به راه‌حلی برای سوریه که یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور را تضمین کند، گفت: ثبات و امنیت سوریه باید دوباره به آن بازگردانده شود.

وی افزود: این راه‌حل باید منجر به خروج همه نیرو‌های بیگانه از سوریه، نابودی تروریسم و فراهم شدن شرایط برای بازگشت اختیاری آوارگان به کشورشان باشد.
وزیر خارجه اردن تصریح کرد: تداوم کمک‌های بین‌المللی لازم از کشور‌های میزبان آوارگان سوریه به ویژه در شرایط بی سابقه انسانی و پزشکی کنونی که کرونا همه جا را فراگرفته، ضروری است.

ایمن الصفدی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اهمیت همکاری و هماهنگی با روسیه برای بیشتر کردن تلاش‌ها جهت پایان دادن به بحران سوریه، بر ضرورت تثبیت ثبات در این کشور و ارائه کمک‌های انسانی لازم برای کاهش درد و رنج سوری‌ها در مناطق محتاج کمک، مخصوصا در جنوب سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین با اشاره و هشدار به تلاش برخی از گروهک‌های تروریستی برای بازسازی قدرت و نفوذ دوباره خود در جنوب سوریه، اظهار کرد: که اردن همه اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و منافع خود به کار خواهد گرفت.


برچسب ها: تحولات سوریه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *