صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

روند صعودی بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۵۶۸
کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در هفته گذشته روند صعودی را پیش گرفت که ناشی از تورم انتظاری و چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای تورم بوده است و به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو کلیت بازار مثبت باشد.

- ایرنا نوشت: «امیرعلی امیرباقری»،  امروز (شنبه) در گفتگو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و افزود: هفته گذشته شاهد بهبود نسبی معاملات بورس و افزایش سطح تقاضا در بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: چنین رشدی در بازار همچنان ناشی از تورم انتظاری، تورم موجود و چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای تورم بوده است.

امیرباقری خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی در بازار شاهد وجود سردرگمی هستیم که این امر ناشی از عدم تعیین تکلیف سیاسی برای انتخابات آمریکا و مناسبات بین المللی است. انتظار می‌رود تا مشخص شدن تکلیف انتخابات آمریکا شاهد وجود برخی از نوسان‌ها در معاملات بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از طرفی همچنان به دلیل وجود برخی از مشکلات و سختی‌ها در بازگشت ارز صادرکنندگان به بدنه اقتصاد کشور، بازار ارز با تلاطمی همراه است و انتظار داریم این تلاطم در کوتاه‌مدت ادامه‌دار باشد تا با اتخاذ تصمیمات و شبکه‌های مناسب جایگزین، بازار به ثبات برسد.

وی به تحریم ١٨ بانک ایرانی از سوی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که آمریکا ١٨ بانک ایرانی را تحریم کرد و در فهرست تحریم‌های خود قرار داد که به طور عمده این بانک‌ها کانالی برای خرید دارو و کالا‌های ضروری بود.

امیرباقری افزود: برای چندمین بار است که آمریکا با فعالیت‌های خود شعار‌های تو خالی بشر دوستانه را به نمایش گذاشت و نشان داد که در حرف و عمل هیچگونه اعتقادی به حقوق بشر ندارد، زیرا این تحریم‌ها، تحریم‌هایی هستند که به طور مستقیم بر دوش مردم ایران است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که شعار‌های توخالی حمایت از مردم ایران چندان خریداری در عرصه سیاست ندارد و در نهایت در عرصه سیاست منافع حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه باید چند نکته را مورد توجه قرار داد، گفت: در ابتدا این تحریم‌ها جزو تحریم‌های خارق‌العاده‌ای نیستند و انتظار نداریم اتفاقات شگرفی را در بدنه اقتصاد ایران رقم بزند، بعد از تحریم فروش نفت ناچار به استفاده از روش‌های جایگزین برای نقل و انتقال پول بودیم و به مرور زمان در این امر تخصص لازم را پیدا کردیم.

امیرباقری اظهار داشت: باید همچنان به سمت استفاده از صرافی‌ها و اقدام‌هایی که در گذشته و در زمانی که تحریم‌های سختی بر بدنه کشور حاکم بود و از آن‌ها استفاده می‌کردیم، بازگردیم، زیرا دارو و کالا‌های اساسی باید به کشور ورود کند و راه‌های جایگزین برای نقل و انتقال‌های مالی پیدا شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو کلیت بازار مثبت باشد و در میان‌مدت از میان دیگر بازار‌های سرمایه‌گذاری اقبال به سمت بازار سرمایه باشد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت روند صعودی به بازار ناشی از شرایط حاکم در بازار ارز و تورم موجود است، گفت: با توجه به ارزش جایگزینی و رسیدن قیمت‌های سهام به نرخ‌های جذاب، سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را از سایر بازار‌های کم عمق خارج خواهند کرد و به سمت بازار پرعمق و پرمعامله‌ای به نام بازار سهام سوق می‌دهند که برخلاف دیگر بازار‌ها با محدودیت‌های قانونی همراه نیستند.

امیرباقری با تاکید بر اینکه در میان‌مدت و بلندمدت ممکن است شرایط حاکم در بازار با تغییر همراه شود، اظهار داشت: هر تغییری در شرایط بین الملل می‌تواند بر بدنه بازار تاثیرگذار باشد؛ بنابراین بهتر است تحلیل‌های بیشتری از مسایل سیاسی و اقتصاد کلان را برای آینده بازار در نظر بگیریم و باید صبر کرد و نتیجه آن‌ها را در بدنه اقتصاد مشاهده کرد.


برچسب ها: بورس سرمایه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *