صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

روسیه: تاکنون تاریخی برای رایزنی‌های روسیه و آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات تعیین نشده است

۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۱۶۴
معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان این موضوع که اعتبار استارت-۲ روز پنجم ماه فوریه سال ۲۰۲۱ بسر می‌رسد، گفت: هنوز تاریخی برای رایزنی‌های روسیه و آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات تعیین نشده است.

– طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی ریابکوف با اشاره به اظهارات مارشال بیلینگزلیا، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات پیرامون اولتیماتوم خواندن این موضوع که مسکو در صورتی که قبول نکند شرایط جدید پیشنهاد خواهد شد، اظهار کرد: مسکو نمی‌تواند شرایط پیشنهادی واشنگتن را برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت-۲) را بپذیرد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای و موشکی روسیه ادامه داد: براین اساس مقامات آمریکایی پیشنهاد امضای توافقنامه می‌کنند و با توجه به این موضوع نمی‌توان سند اصولی تنظیم کرد، زیرا ماهیت خواسته‌هایی که آمریکا از ما مطرح می‌کند با تصور ما در مورد اقداماتی که می‌توان برای تحکیم ثبات راهبردی بکار بست مطابقت نمی‌کند.

وی با اشاره به تلاش بیلینگزلیا در جهت فشار بر روسیه که ادعا می‌کند هزینه تمدید پیمان استارت-۲ برای روسیه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این پیمان پس از پایان مدت اعتبار آن تمدید نخواهد شد و بنوعی اولتیماتوم محسوب می‌شود که تنها شانس برای کسب توافق را می‌کاهد و ما در این شرایط نمی‌توانیم به گفتگو بپردازیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان با بیان این موضوع که اعتبار استارت-۲ روز پنجم ماه فوریه سال ۲۰۲۱ بسر می‌رسد، خاطرنشان کرد: هنوز تاریخی برای رایزنی‌های روسیه و آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات تعیین نشده است.

گفتنی است؛ مارشال بیلینگزلیا، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات اظهار کرده است که؛ واشنگتن به مسکو پیشنهاد می‌دهد پیمان کاهش استراتژیک تسلیحات (استارت-۲) را برای کمتر از ۵ سال تمدید کند تا در اسرع وقت سند چند جانبه جدیدی تدوین شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *