صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

پمپئو: تمامی کشور‌ها از ۲۰ سپتامبر باید تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کنند

۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴:۲۹
کد خبر: ۶۵۶۳۸۴
وزیر خارجه آمریکا در نشریه فیگارو نوشته است که همه کشور‌ها از ۲۰ سپتامبر ملزم به اجرای تحریم‌ها علیه ایران هستند.

- مایک پمپئو، با نگارش یادداشتی در فیگارو ضمن ادعا در خصوص این که همه کشور‌ها ملزم به اجرای تحریم‌های بین‌المللی هستند که آمریکا خواستار بازگشت آن‌هاست گفت: روز ۲۰ اوت من از اختیار ایالات متحده برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند استفاده کردم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این یادداشت آورده است: احیای این تحریم‌ها هرگز مسیر مورد ترجیح ایالات متحده نبود، اما این تحریم‌ها به زودی بازخواهند گشت. همه کشور‌ها موظف به اجرای آن هستند. انجام دادن اقدامی غیر از این، اقتدار و اعتبار شورای امنیت را تضعیف می‌کند و می‌تواند اجرای سلیقه‌ای قطعنامه‌های شورای امنیت را عادی‌سازی کند.

او نوشته است: در سال ۲۰۱۵، ملت‌های آزاد امیدوار بودند که برنامه جامع اقدام مشترک به رفتار‌های مخرب ایران و به خصوص فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی این کشور پایان خواهد داد. آن‌ها امیدوار بودند تقویت ایران از لحاظ اقتصادی خشونت‌های قانون‌گریزانه این کشور را تعدیل خواهد کرد.

پمپئو همچنین مدعی شده که برجام موجب تغییر رفتار ایران در منطقه نشده و در ادامه تصریح کرده است: رییس‌جمهور ترامپ می‌فهمد که تنها فشار حداکثری علیه رژیم و نه مماشات می‌تواند باعث ایجاد تغییرات رفتاری‌ای شود که ما به دنبال آن هستیم. به همین دلیل است که آمریکا تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه این رژیم اعمال کرده و بازداری نظامی علیه آن را احیا کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *