صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رونمایی از رادار سه بعدی «کاشف ۹۹» و سامانه بازی جنگ «عماد» + عکس

۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۲۱۸
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رادار سه‌بعدی «کاشف ۹۹» و سامانه «عماد» صبح امروز با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، آیین رونمایی از دستاورد‌های دفاعی در حوزه پدافند هوایی با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار و طی آن از دو دستاورد مهم پدافندی با نام‌های رادار سه بعدی «کاشف ۹۹» و سامانه بازی جنگ «عماد» رونمایی شد.

کاشف ۹۹ راداری سه بعدی، آرایه فازی و متحرک است که به‌منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.

این رادار با برد ۱۲ کیلومتر قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف را دارد.

پروژه کاشف ۹۹ به‌منظور افزایش توانمندی کشف پدافند هوایی در برد کوتاه و پوشش مناطق حساس با برد ۱۲ کیلومتر رونمایی شده که با استفاده از قابلیت چندفازی می‌تواند برای کشف ریزپرنده‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کشف ریزپرنده‌ها دارای پیچیدگی‌های خاص و جزء چالش‌های روز دنیا در حوزه پدافند است که انحصار تولید این سامانه‌ها صرفاً در اختیار معدود کشور‌های پیشرفته جهان است و ساخت این رادار در نیروی پدافند هوایی ارتش، ایران را در ردیف کشور‌های دارای این فناوری قرار داده است.

این سامانه دارای قابلیت تاکتیکی واکنش سریع، مداومت عملیاتی ۲۴ ساعته و قابلیت کشف ریزپرنده‌ها به‌صورت سه بعدی است.
 
 
پروژه «عماد» از جمله طرح‌هایی است که کارایی بالایی در ایجاد فضای نبرد واقعی در شرایط مجازی، به منظور تمرین و افزایش قدرت فرماندهان و واکنش درست در زمان نبرد دارد.

با اجرای این پروژه، انحصار تولید سامانه‌های بازی جنگ در حوزه رزم پدافند هوایی شکسته شده و ایران نیز جزء معدود کشور‌های دارای این سناریونویسی دفاعی نوین است.

سامانه بازی جنگ پدافند هوایی از نوع مدل‌سازی پیشرفته بوده و هدف از تولید آن، ایجاد سناریو‌های مجازی نبرد در حوزه پدافند هوایی و مشاهده نتایج ارزیابی آن‌هاست.

این سامانه از یک بخش فرماندهی و ششم بخش کاربری اعم از کشف راداری، سامانه‌های پدافند موشکی، سامانه‌های توپخانه‌ای، پرنده‌های رهگیر، سامانه‌های جنگال، سامانه‌های شنود دیده‌بانی و اپتیک مجازی برخوردار است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *