صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گسترش همكاری در چارچوب اطلاع رسانی قضايی با رسانه‌ها

۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۴
کد خبر: ۶۵۱۷۲
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رحیمی با صدور پيامی فرا رسيدن روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای كشور تبريك گفت و بر تعامل مناسب و قانونمند دستگاه قضايی و رسانه‌ها تأكيد كرد.
به گزارش گروه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، متن كامل پيام حسن رحیمی، مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه به مناسبت روز خبرنگار به شرح زير است:

«17 مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت ياد و نام و خاطره شهيد محمود صارمي و ديگر شهداي جانفشان عرصه خبر و اطلاع رساني متعهدانه است.

ضمن گراميداشت خاطره شهداي گرانقدر عرصه خبر كه در انجام وظايف خطير خود آخرين تيتر را با خون سرخ خود نگاشتند؛ براي تمامي خبرنگاران، فعالان و تلاشگران مؤمن و متعهد عرصه خبر و اطلاع رساني آرزوي توفيق و خدمت رساني صادقانه، دقيق و متعهدانه دارم.

بدون شك در هنگامه‌اي كه به مدد گسترش روزافزون فناوري‌هاي نوين اطلاع رساني و حضور رو به توسعه ابزارهاي قابل دسترس همگاني در نشر و بازنشر انواع و اقسام خبرها، شايعات، گمانه‌زني‌ها و ... مسئوليت خطير و حساس اطلاع رساني‌هاي دقيق، بهنگام و مديريت بهينه عرصه خبر بر عهده رسانه‌هاي رسمي و خبرنگاران منصف و متعهدي است كه با تسلط بر استانداردهاي اطلاع‌رساني خبري و رعايت اخلاق حرفه‌اي خبرهاي سره را از اخبار ناسره تمييز داده و با انتشار اخبار صحيح و درست افكار عمومي «جامعه را از تشويش و مخاطره» باز مي‌دارند.

در واقع در روزگار توليد انبوه و لحظه‌‌اي اخبار، شايعات و گمانه‌زني‌هايي كه بسياري از آنها نه بر اساس تعهد رسانه‌اي كه بر مبناي منفعت طلبي‌هاي شخصي و گروهي و پيشبرد مقاصد غيرمردمي در سطح ملي و بين‌المللي است، خبرنگاران فهيم و كاربلد و منصف پيش قراولان افزايش آگاهي و بينش، مبتني بر واقعيت‌ها و واقع بيني‌ها هستند.

در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني نامگذاري شده است و در چنين روزهاي حساسي كه شاهد باز شدن افق‌هاي جديدي در عرصه بين‌المللي با تلاش فرزندان غيور كشورمان در تيم مذاكره كننده هسته‌اي هستيم، خنثي كردن بداخلاقي‌هاي سياسي و توطئه‌‌هاي رسانه‌اي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي وظيفه سنگين‌تری بر دوش اصحاب رسانه قرار داده است و اميد مي‌رود كه با توكل به خدا همچنان در اين راه به منافع ملي بيش از پيش توجه نمايند.

اينجانب به نوبه خود، صادقانه و صميمي زحمات خالصانه خبرنگاران عزيز به ويژه خبرنگاران حوزه دستگاه قضايي را ارج مي نهم؛ كه متعهدانه به مصداق آيه شريفه «يا ايهاالذين آمنوا تقوالله و كونوا مع‌الصادقين» در مقام راستگويان اطلاع رساني قضايي همواره در جهت اطلاع رساني شفاف، دقيق و همراه با راستي و درستي و پايبندي به اصول اطلاع رساني قضايي كه پرهيز از نشر محتويات پرونده‌ها و زير سؤال بردن آبرو و شخصيت متهمان پيش از رسيدگي كامل به پرونده‌هاي آنان است؛ گام بر مي‌دارند و در اين راه همواره پرواي از خداي متعال را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.»
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *