صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

داروها مجوز تبلیغ می گیرند؟

۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸:۰۱
کد خبر: ۶۵۱۵۸۰
رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: صدور بخشنامه برای تبلیغات دارو نیست بلکه به منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور است.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: انتشار اخباری مبنی بر اینکه آگهی و تبلیغات دارو از وزارت اقتصاد مجوز گرفت، مورد توجه بسیاری از اهالی این حرفه یعنی پزشکان و داروسازان قرار گرفته است.






این موضوع منجر شد تا برای تایید یا تکذیب خبر، سراغ مسئول اصلی تصمیم گیرنده برای صدور مجوز‌های نهاد‌ها و ارگان برویم.

علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در این باره گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان کارگزار از طرف سازمان غذا و دارو وظیفه ساماندهی کالا‌ها و خدمات سلامت محور را بر عهده دارد و جدیدا برای اطمینان از صحت محتوا و اصالت آگهی دهنده مجوزی را خلق کرده بود که باعث دردسر برای پلتفرم‌های تبلیغاتی شده بود.

وی افزود: هیئت مقررات زدایی تصمیم گرفت ضوابط مشخص با هم فکری بخش خصوصی و تبادل اطلاعات به صورت برخط صورت بگیرد تا کسب و کار‌ها متضرر نشوند، در این جلسه سازمان غذا و دارو هم حضور داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجاز شده است؟ ادامه داد:این بخشنامه بیانگر تبلیغات دارو نیست بلکه منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور هست که هم اکنون نیز انجام می‌شود، تبلیغات اقلامی مثل تبلیغ لیزر مو، جراحی بینی، کاشت مو، مکمل غذایی و ... از جمله این موارد است.

وی در پایان بیان کرد: کسب و کار‌های نوین را نمی‌شود با قواعد کسب و کار‌های سنتی اداره کرد و لازمه همه بخش‌های حاکمیت از جمله حوزه سلامت و بهداشت در عین حالی که مراقبت‌های لازم را باید انجام دهندباید به این کسب و کار‌ها با نگاهی تسهیل گرانه نگاه کنند.


برچسب ها: دارو اخبارسلامت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *