صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

رفع تصرف از ۳۶۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان استهبان در ۵ ماهه امسال

۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۰۸۱۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب استهبان گفت: در پنج ماه اول سال۱۳۹۹، میزان ۳۶۷٫۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و به نهاد‌های متولی مسترد شد.

یاسر محبی دادستان عمومی و انقلاب استهبان در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه آزادسازی ۳۶۷٫۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی در جهت حفظ و حراست از اراضی ملی در این شهرستان انجام شده است، گفت: در همین راستا گشت‌های مشترک با حضور دادستانی و اجرای عملیات رفع تصرف و همچنین به کارگیری اقدامات پیشگیرانه و اجرای احکام قضایی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته با نظارت مستقیم قضایی در ۵ ماهه امسال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای احکام قضایی با تعامل ادارات متولی از جمله نیروی انتظامی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای، راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی انجام گردید گفت: اراضی ملی و دولتی پس از آزاد سازی از دست متصرفان به نهاد‌های متولی مسترد شد.

این مقام قضایی افزود: مساحت تقریبی اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شده را ۳۶۷٫۶ هکتار خواند و بیان داشت در اجرای عملیات رفع تصرف در این اراضی ساخت و ساز‌ها غیر قانونی قلع و قمع و اراضی که به صورت غیر مجاز تغیبرات کاربری یافتند به صورت اولیه برگشت داده شد.

محبی عنوان داشت: بهترین راه کاهش تصرفات اراضی، اقدامات پیشگیرانه و حراستی، تعامل بین نهادها، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی عمومی و استفاده از ظرفیت نظارت اجتماعی، رفع موانع اداری در مسائل اراضی است.

وی تصریح کرد: پیش از اقدام متخلفین برای تصرف و ساخت و ساز‌ها، مأموران این عرصه مانع از شکل گیری ساخت و ساز‌های غیر مجاز شوند.

محبی تأکید کرد: در راستای عمل به تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه به کار گیری اقدامات پیشگیرانه مانع از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متصرفان و متعرضین به عرصه‌های ملی نخواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *