صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اعتراضات لبنان به خشونت کشیده شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴:۵۰
کد خبر: ۶۴۴۹۲۷
طبق اخبار منتشر شده، تظاهرات مردم لبنان در پایتخت این کشور سبب یک کشته و زخمی شدن ۱۸۰ نفر شد.

- پایتخت لبنان از عصر امروز شنبه ۱۸ مرداد، به تحریک رسانه‌های نزدیک به جریان غربگرای ۱۴ مارس لبنان شاهد اعتراضات به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بندر بیروت است و گفته می‌شود مردم بسیاری از شهر‌های دیگر نیز خود را برای شرکت در این اعتراضات به بیروت رسانده اند.

بسیاری از تظاهرات‌کنندگان با حرکت به سمت مقر پارلمان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نیرو‌های امنیتی و درگیری با آن‌ها وارد ساختمان پارلمان شدند و در حال حاضر نیز آتش سوزی بزرگی در ساختمان مقابل مقر پارلمان لبنان رخ داده است.

گفته می‌شود، معترضان لبنانی به دو ساختمان وزارتخانه اقتصاد و محیط زیست در مرکز بیروت نیز حمله و اسباب و اثاثیه و پرونده‌های آنجا را کاملا به هم ریختند و از سوی دیگر نیز نیرو‌های امنیتی که برای مقابله با خشونت جمعی از معترضان وارد عمل شده بودند با معترضین درگیر و در نتیجه آن شماری از نیرو‌های ارتش لبنان و جمعی از مهاجمان زخمی شدند.

تا به این لحظه خبری از کشته شدن یکی از نیرو‌های ضد شورش لبنان توسط آشوبگران منتشر شده است و پلیس پارلمان نیز ادعای جورج نادر، سرتیپ بازنشسته ارتش درباره اقدام نیرو‌های امنیتی پارلمان در تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان را تکذیب کرد.

گفتنی است، میدان الشهداء بیروت چند ساعتی است که صحنه مقابله نیرو‌های امنیتی با معترضانی است که تظاهرات را به آشوب و اغتشاش کشیدند و چند خودروی غیرنظامی هم توسط آشوبگران به آتش کشیده شد، عده‌ای نیز طی ساعات گذشته در داخل ساختمان وزارت خارجه تحصن کرده بودند که پس از هشدار‌ها درباره امکان فروپاشی ساختمان در نتیجه شدید شدن درگیری‌ها، آنجا را ترک کردند.

از سوی دیگر طبق اخبار منتشر شده در پی این تظاهرات، یک عکاس شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سرش در نتیجه درگیری‌ها زخمی شد، بیمارستان الحریری نیز اعلام کرده است که تاکنون یک کشته و ۲۴ مجروح با حال وخیم به آنجا منتقل شده است.

براساس این گزارش آشوبگران هتل لوگرای و یک دفتر را در مرکز بیروت به آتش کشیدند، صلیب سرخ لبنان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ۵۵ نفر از زخمی‌های درگیری‌ها به بیمارستان منتقل و ۱۱۷نفر دیگر در محل برپایی تظاهرات در مرکز بیروت سرپایی درمان شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *